Science: Oamenii de știință au descoperit pe Marte apă sărată lichidă

marte.jpg

Image source:
ESA

Descoperire istorică pe Marte. Cercetătorii italieni anunță că au observat un mare depozit de apă sărată lichidă. Apa se află sub un strat de un kilometru şi jumătate de gheaţă, la polul sudic al planetei Marte, potrivit unui articol publicat în revista Science.

Cercetătorii sunt de părere că apa nu a înghețat din cauza sărurilor pe care le conține.

Radarul italian MARSIS de pe nava Mars Express a Agenţiei Spaţiale Europene a fost cel care a înregistrat descoperirea - apă sub formă lichidă, pe Marte. Observaţiile au durat trei ani şi jumătate, din 2012 până în 2015.

Potrivit oamenilor de știință de la Institutul de Astrofizică din Bologna, lacul are 20 de kilometri lățime.

Analiza detaliată arată că lacul are o formă aproximativ triunghiulară, deşi radarul nu are o rezoluţie suficient de bună pentru a cartografia cu precizie.

Descoperirea reprezintă prima probă că pe Marte există apă lichidă şi sugerează că ar putea exista alte lacuri subterane în diferite regiuni ale planetei.

Atât lacul de la polul sud, cât şi altele ce ar putea exista pe Marte pot adăposti forme de viaţă asemănătoare celor din lacul Vostok, la 4.000 de metri adâncime, în Antarctica, spun oamenii de știință.

Prezenţa apei sub formă lichidă oferă acum informaţii preţioase pentru reconstruirea istoriei climei şi a geologiei lui Marte.

Sursa: News.ro