Lenjeria franceză face spectacol la Paris (Reportaj AUDIO si FOTO)

20170122_205137.jpg

Lenjeria de lux francezà si-a fàcut show-ul la pavilionul Cambon din Paris pe 22 ianuarie 2017
Lenjeria de lux francezà si-a fàcut show-ul la pavilionul Cambon din Paris pe 22 ianuarie 2017
Image source: 
Vasile Damian

La Paris a început tradiţionala « Fashion week » - săptămâna marilor creatori de modă. Până joi sunt organizate în diverse locuri prestigioase ale capitalei franceze circa 30 de parade ale modei. In paralel, de sâmbătă până luni, a avut loc şi Salonul internaţional al lenjeriei. Ocazie cu care, duminică seara, a fost organizată prima paradă a celor mai mari 14 mărci franceze de lenjerie. Show-ul, rezervat unor mari figuri ale modei şi celor mai importanţi clienţi din lume, s-a ţinut la doi paşi de celebra Place Vendôme din Paris.

Intitulată « Lingerie, Mon Amour », parada principalelor 14 mărci de lenjerie din Franţa a fost organizată de Promincor–Lingerie française, asociaţia care promovează lenjeria franceză de lux, în colaborare cu Défi, promotorul modei franceze. Locul în care a avut loc defilarea, Pavilionul Cambon, se află la doi paşi de Place Vendôme, mai exact în spatele celebrului hotel Ritz.

O paradă aşadar unică şi inedită, cu orchestră simfonică şi balerine, coregrafiată în 4 tablouri diferite : Maria-Antoaneta 2017, o balerină misterioasă, o lady new look şi o dandy girl.

L-am rugat pe Alain de Rodellec, unul dintre responsabilii grupului Chantelle şi co-organizator al paradei, să ne spună de ce e nevoie de un astfel de show. « Era natural să facem acest spectacol pentru a scoate în evidenţă arta fabricării lenjeriei, seducţia, eleganţa şi « chic-ul ». Apoi, azi e nevoie să fim prezenţi pe toate reţelele de socializare, e un element esenţial pentru dezvoltarea imaginii noastre. In fine, totul are loc într-un cadru excepţional, avem o temă centrală şi o serie de tablouri. Pe scurt, e o artă această paradă, la fel cum lenjeria este o expresie a artei « à la françasie » ».

In superba sală a Pavilionul Cambon erau invitaţi doar 400 de oameni - mai marii modei şi principalii clienţi ai fabricanţilor francezi de lenjerie. 14 mărci – Antigel, Antinéa, Aubade, Chantelle, Empreinte, Eprise, Epure, Implicite, Lise Charmel, Lou, Louisa Bracq, Maison Lejaby, Passionata şi Simone Pérèle - cărora li s-au alăturat şi 5 tineri creatori francezi – Elise Anderegg, Madame Aime, Maud et Marjorie, Paloma Casile şi Ysé. Show-ul intimist – precedat şi urmat totuşi de cocktailuri faimoase însoţite de dj’s – a fost transmis « live », în streaming, pe diverse reţele. Un model folosit acum nici două luni de americanii de la Victoria’s Secret sub cupola de la Grand Palais. « Mărcile franceze nu sunt mărci de marketing, sunt mărci cu o adevărată valoare şi cu istorie, cu ani de experienţă în spate. E un spectacol elegant, plin de bogăţi şi de stil tipic francez. Cert, şi alţii fac parade dar nu e deloc acelaşi lucru » zice Alain de Rodellec.

Glamour, chic şi seducţie sunt « the french touch »

Karine Sfar este directoarea delegată a societăţii Promincor. Am rugat-o să ne spună mai întâi principalele cifre şi pieţe ale lenjeriei franceze în lume. « Lenjeria franceză reprezinta în 2015 o cifră de afaceri de 2,8 miliarde de euro. Exporturile sunt în mare creştere şi reprezintă aproape 514 milioane. Pentru mărcile de aici, acest lucru reprezintă circa 60% din cifra lor de afaceri. Principalele zone de export sunt ţările europene dar şi America de nord, Orientul mijlociu şi Rusia unde clientela apreciază lenjeria franceză pentru tehnica folosită dar şi pentru partea glamour, chic, seducţie, pe scurt, « french touch » ».

Materii superbe, minuţie artizanală, talent, creativitate, modele, rafinament – atuurile lenjeriei franceze sunt numeroase. Nu degeaba Franţa este primul exportator european de sutiene. Am întrebat-o pe Karine Sfar ce face ca un sutien franţuzesc să fie mai bun decât altul. « Sutienul este produsul-far al lenjeriei franceze pentru că el necesită o reală expertiză. Trebuie ştiut că un sutien e fabricat din 30-40 de piese diferite, e deci un produs foarte tehnic. Atunci când e bine făcut, el aduce un confort oricărei femei. Un sutien face apoi şi silueta unei femei. Când poartă un sutien care-i vine bine, care o ţine bine şi care-i sublimează corpul, acest lucru se vede şi explică de ce franţuzoaicele sunt foarte elegante ».

Lenjeria franceză face spectacol la Paris