Paris: Situaţie catastrofală pentru comercianţii din diversele zone turistice

absenta_turistilor_de_mai_bine_de_un_an_si_lipsa_de_mobilitate_rutiera_declanseaza_o_criza_economica_pentru_multi_comercianti_parizieni.

Absenta turistilor de mai bine de un an si lipsa de mobilitate rutiera declanseaza o criza economica pentru multi comercianti parizieni.
Absenta turistilor de mai bine de un an si lipsa de mobilitate rutiera declanseaza o criza economica pentru multi comercianti parizieni.
Image source: 
© RFI/Marcia Bechara

În capitala Franţei, criza sanitară şi absenţa turiştilor sunt motivul pentru care s-au închis nu mai puţin de 1.200 de magazine în doar câteva luni. Un alt motiv este cât se poate de greu de crezut, deşi este real – lipsa mobilităţii: accesul pe anumite străzi nu mai este posibil cu maşini ori autocare ci doar în biciclete. În medie, a scăzut cifra de afaceri în acest sector cu 21%, cel mai afectat fiind bulevardul Champs-Elysées – cu o pierdere financiară de 39%. În faţa acestei crize economice, comercianţii cer ajutorul administraţiei locale şi al guvernului.

Buticuri închise, spaţii comerciale pe care stă scris «de închiriat» - multe magazine au încasări mult reduse de mai bine de un an de zile. Dacă alte oraşe ale Franţei au reuşit să rămână pe linia de plutire odată cu ieşirea din carantină, Parisul de abia dacă reuşeşte să nu se înece, pe fondul lipsei turiştilor internaţionali.

Comercianţii de pe celebrul bulevard parizian Champs Elysées au cel mai mult de suferit.

Thierry Veron este preşedintele Federaţiei Comercianţilor şi Artizanilor Parizieni: “Situaţia este catastrofală pentru Champs Elysées – dacă ne uităm la cifrele înregistrate pentru alte oraşe franceze şi chiar dacă este să comparăm cu regiunea pariziană – există o diferenţă notabilă. Situaţia este cauzată de Covid dar nu numai. Vrem să avem o mobilitate eliminând maşina căci poluează. Suntem toţi de acord să reducem această poluare din oraşe şi să utilizăm mai mult bicicleta dar nu am creat infrastructura necesară, nici măcar pentru biciclete pentru a avea un acces la diverse spaţii comerciale. Există o mare problema de mobilitate la Paris. Iar asta amplifică criza economică căci nu mai avem nici turiştii internaţionali”.

RFI: Toate cartierele au de suferit de această lipsă a mobilităţii ?

Thierry Veron : «Putem să spunem toate cartierele. Dar, cele care au de suferit cel mai mult sunt cele din centrul Parisului şi cartierele turistice. Au pierdut 30% din cifra de afaceri magazinele din jurul Operei şi Haussman iar pe Rive Gauche avem Boulevardul Saint Germain ori cartierul Saint Michel unde scăderea este de 28%. Pierderi foarte importante aşadar. Pentru restul cartierelor pierderea este undeva în jurul a 10%.

Revenirea circulaţiei rutiere pe marile axe comerciale ar putea determina şi revenirea turiştilor, este de părere Thierry Veron. Planul de reducere a circulaţiei rutiere în Paris prevede diminuarea locurilor de parcare, interzicerea autobuzelor turistice, diminuarea vitezei legale – la un maxim de 30km/h dar şi închiderea arterelor de circulaţie rutieră şi transformarea lor în piste pentru biciclete.