„Culturebox”, canal de televiziune efemer, dedicat culturii

culturebox.jpg

Cei doi animatori care încarneazà noul canal "Culturebox".
Cei doi animatori care încarneazà noul canal "Culturebox".
Image source: 
France Télévisions

In Franţa, grupul public de televiziuni France Télévisions a lansat luni, întâi februarie, un canal efemer botezat „Culturebox”. Dedicat 100% culturii şi accesibil gratuit, canalul propune 24 de ore din 24 noutăţi dar şi emisiuni în redifuzare. Iniţiativa este salutată de sectorul cultural şi în particular de artiştii spectacolelor vii, complet oprite din cauza epidemiei de coronavirus. De cum se vor redeschide sălile, „Culturebox” va dispărea.

Scopul afişat de „Culturebox”: să le permită francezilor amatori de spectacole, să rabde până la redeschiderea muzeelor, teatrelor şi sălilor de concerte. Toate sunt momentan închise până la o dată nedefinită, din cauza epidemiei de coronavirus.

Nou-venitul în peisajul mediatic francez este realizat de grupul public de televiziuni France Télévisions, sprijinit de Ministerul Culturii şi de Consiliul superior al audiovizualului. Avizul CSA-ului era necesar pentru atribuirea temporară a frecvenţei.

Gratuit, accesibil 24 de ore din 24 pe un canal al televiziunii digitale terestre dar şi vizibil online pe site-ul france.tv, „Culturebox” va propune piese de teatru, de dans, imagini de la festivaluri, spectacole umoristice, redifuzări de documentare sau de programe culturale realizate de grupul France Télévisions, dar şi programe inedite printre care o emisiune în fiecare seară.

„Spectacole de varietăţi, hip hop, spectacole lirice sau clasice – toate vor coexista pe Culturebox. In plus, vom avea o emisiune cotidiană în care artiştii vor putea cânta sau prezenta coregrafii. Idea este de a aduna la un loc un artist cunoscut şi 3-4 artişti încă necunoscuţi dar cu un real potenţial” spune Michel Field, celebru animator de emisiuni culturale şi directorul polului cultură de la France Télévisions.

Iniţiativa era aşteptată de artişti întrucât activitatea acestora este la ralenti dacă nu chiar la repaus de când a început criza sanitară. Intr-un mesaj publicat acum câteva zile pe reţeauau Twitter, cunoscutul violonist Renaud Capuçon milita pentru crearea unui canal TV dedicat culturii, „pentru toţi cei care nu au mai urcat pe o scenă din martie 2020 încoace”.

Creat în răstimp de doar două săptămâni cu circa 5 milioane de euro, gândit ca să dureze 3 luni, obiectivul lui „Culturebox” este totuşi de a dura cât mai puţin posibil pentru ca publicul să poată regăsi cât mai repede emoţia şi experienţa unui adevărat spectacol, în direct.

Si din punct de vedere politic, lansarea lui „Culturebox” survine într-un moment propice, în preajma unei probabile noi carantine generalizate în Franţa, lucru care ar putea relansa furia şi nemulţumirea profesioniştilor din sectorul cultural.

 
„Culturebox”, canal de televiziune efemer, dedicat culturii