Amazon acceptă să amâne cu o săptămână Black Friday în Franţa

friday_afp.jpg

Amazon amânà cu o sàptàmânà Black Friday în Franta.
Amazon amânà cu o sàptàmânà Black Friday în Franta.
Image source: 
AFP

In loc de vineri 27 noiembrie, Amazon Franţa a acceptat să amâne Black Friday pentru vineri 4 decembrie. O amânare cu o săptămână condiţionată de redeschiderea magazinelor mici din Hexagon înainte de data de întâi decembrie. Iată «înţelegerea» la care au ajuns autorităţile franceze cu gigantul american al comerţului online.

Bruno Le Maire, ministrul francez al Economiei, ar fi vrut să anuleze pur şi simplu Black Friday anul acesta. Decizie ce nu este însă posibilă din punct de vedere juridic. Oficialul francez a reuşit totuşi să-i convingă pe responsabilii de la Amazon dar şi pe patroni marilor distribuitori francezi precum Carrefour şi Leclerc să-şi amâne cu o săptămână Black Friday, de pe 26 noiembrie pe 4 decembrie. Compromisul este menit să le permită micilor comerţuri, magazinelor specializate sau de cartier, închise actualmente din cauza carantinei impuse pentru a combate epidemia de coronavirus, să-şi redeshidă porţile înainte de aceea dată pentru a nu fi penalizate faţă de vânzătorii online.

Se ştie că Black Friday, operaţiune comercială anuală importată din SUA, este ziua în care se dă startul cumpărăturilor de sfârşit de an şi, mai ales, este cea mai mare zi promoţională, cea în care se fac uriaşe reduceri de preţuri la milioane de articole.

La ora actuală, librăriile, buticurile de haine sau de jucării au mari dificultăţi fiind cu obloanele trase din cauza măsurilor sanitare impuse de guvern. Potrivit federaţiilor specializate, aceste magazine şi-au pierdut 80% din cifra de afaceri de la debutul noii carantine.

In ciuda unei situaţii economice catastrofale pentru zeci de mii de mici comersanţi, redeschiderea magazinelor înainte de întâi decembrie – data impusă de «înţelegerea» cu Amazon şi mai marii francezi ai comerţului online – nu este încă validată. Decizia finală va fi luată de autorităţile franceze săptămâna viitoare, după o analiză aprofundată a ultimelor date epidemiologice. Comersanţii speră să-şi poată redeschide magazinele week-end-ul viitor, pe 27 noiembrie.

Dacă chiar se vor redeschide, aceste magazine fizice vor trebui să adere însă la un nou protocol sanitar foarte de strict. Număr de clienţi restrâns în interiorul magazinului, orare extinse, circulaţie alternată în buticuri – regulile noi vor fi extrem de constrângătoare, poate chiar respingătoare se tem unii.

Potrivit datelor oficiale franceze, Black Friday de anul trecut, ediţia 2019, generase o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro din care 5 miliarde în magazinele fizice, semn al importanţei pe care o are această zi specială în economia unui magazin de proximitate.

In fine, să mai spunem că toată această agitaţie şi compromisul dintre Amazon şi guvernul de la Paris nu priveşte decât versiunea franceză a site-ului online. Cu alte cuvinte, ca şi până acum, clienţii francezi vor putea accesa pentru a face afaceri bune de Black Friday site-urile Amazon din Belgia, Spania, Germania, etc… şi asta încă de vinerea viitoare, 27 noiembrie.

Amazon acceptă să amâne cu o săptămână Black Friday în Franţa