Auto: Gigant chinez al bateriilor se instalează în Germania

cancelara_germana_angela_merkel_si_premierul_chinez_li_keqiang_la_Berlin_9_iulie_2018.jpg

Cancelara germana Angela Merkel si premierul chinez Li Keqiang la Berlin, 9 iulie 2018
Cancelara germana Angela Merkel si premierul chinez Li Keqiang la Berlin, 9 iulie 2018
Image source: 
Reuters/路透社

20 de minute pentru a semna 22 de acorduri comerciale în valoare de 30 de miliarde de euro. De atât a avut nevoie cancelara Angela Merkel care, la Berlin l-a primit pe premierul Chinei. În ultimii doi ani, China a devenit primul partener comercial al Germaniei. Dar cele două puteri exportatoare vor să facă acum front comun împotriva Washington.

Cancelara germană şi premierul Chinei, Angela Merkel şi Li Keqiang, pledează pentru deschiderea pieţelor ca răspuns la atacurile preşedintelui american Donald Trump atât la adresa Chinei cât şi a Uniunii Europene.

O vizită ce a făcut posibilă semnarea de contracte între societăţi precum BMW şi Siemens şi parteneri chinezi. Afaceri de aproximativ 30 de miliarde de dolari, potrivit unei surse guvernamentale germane citate de Reuters.

Cancelara germană a atenţionat că Germania şi China se bazează pe un comerţ mondial bine reglementat, răspunzând astfel noilor taxe vamale impuse de Statele Unite importurilor venite din China ori Europa. Susţinem sistemul de reguli al Organizaţiei Mondiale a Comerţului, a subliniat cancelara, aflată într-o conferinţă de presă alături de premierul Li Keqiang.

Răspunzând îngrijorărilor existente în rândul responsabililor europeni, Angela Merkel a mai menţionat că a fost discutată chestiunea accesului pe piaţa chineză şi că există o reciprocitate în acest sens.

Concret, Germania va găzdui o uzină a unui gigant chinez în domeniul bateriilor pentru autoturismele electrice. Contemporary Amperex Technology este unul dintre primii producători de celule de baterii din lume.

Proiectul a fost semnat la Berlin iar cancelara Merkel s-a felicitat pentru acord, observând că există o oarecare întârziere europeană la capitolul construcţiei de baterii pentru maşini. «Trebuie să recunoaştem că nu a fost iniţiată nicio investiţie europeană pentru fabricarea de baterii în spaţiul comunitar », a remarcat Angela Merkel.

Constructorii germani au renunţat să mai investească direct în extrem de costisitoarea producţie a bateriilor electrice. Constructorii europeni dezvoltă motoare electrice şi componente electronice necesare creşterii puterii energetice dar se arată dezinteresaţi de chimia celulelor necesare bateriilor . Spre exemplu compania Bosch a renunţat anul acesta să mai producă celule după ce a calculat că ar avea nevoie de 20 de miliarde de euro pentru a deveni un actor de prim plan în următorii ani.

Chinezii de la Contemporary Amperex Technology îşi revendică poziţia de lider mondial al bateriilor litiu-ion pentru maşinile electrice realizate de japonezii de la Panasonic, aliat al americanilor Tesla, pe o piaţă dominată în special de companii asiatice.

Viitoarea uzină din Germania ar urma să creeze până la o mie de locuri de muncă. Materia primă pentru viitoarele baterii – cobaltul, este extras din Africa iar scandalul asupra extracţiilor a izbucnit după ce s-a descoperit că sunt folosiţi copii în aceste mine. Probabil este unul din motivele pentru care BMW a anunţat că va cumpăra direct materia primă de la furnizori şi o vor pune la dispoziţia producătorilor de celule. O investiţie de circa jumătate de miliard de euro.

403

Facebook comments