Franţa reduce viteza maximă autorizată pe şoselele secundare

panou_viteza.jpg

Franta va reduce de la 90 la 80km/orà viteza maximà pe drumurile secundare
Franta va reduce de la 90 la 80km/orà viteza maximà pe drumurile secundare
Image source: 
AFP

Guvernul francez anunţă că va reduce viteza maximă autorizată pe drumurile secundare de la 90 la 80km/oră. Premierul Edouard Philippe estimează că astfel vor putea fi salvate anual între 300 şi 400 de vieţi.

«Ca să salvezi vieţi, trebuie să fi nepopular». O spunea zilele trecute într-un interviu premierul Franţei. Zis şi făcut. Edouard Philippe a decis să reducă de la 90 la 80km/oră viteza maximă autorizată pe drumurile secundare, pe şoselele naţionale cu dublu sens şi fără despărţitoare sau zonă verde la mijloc. 400.000 de kilometri de astfel de drumuri ar exista în Franţa.

Măsura se vrea un electroşoc în contextul în care pentru al treilea an consecutiv numărul de morţi la volan a crescut pentru a atinge cifra de aproape 3.500 în 2016. Statisticile o demonstrează clar : şoselele din afara oraşelor sunt cele mai ucigătoare, în particular cele departamentale sau naţionale evocate în decizia guvernamentală. Viteza excesivă este şi cauza a o treime din accidentele mortale din Franţa, fiind astfel primul factor de mortalitate înaintea alcoolului, a lipsei centurii de siguranţă şi a oboselii.

Măsura este evident nepopulară. Asociaţia 40 de milioane de automobilişti denunţă de exemplu o «lovitură mediatică» şi anunţă că a cules déjà 600.000 de semnături contra acestei decizii.

In sânul Europei, Franţa nu este prima ţară care fixează la 80km/oră viteza maximă pe axele secundare. Sase state aplică déjà măsura, printre ele Danemarca, Olanda şi Finlanda.

Reducerea vitezei cu 10km/oră presupune şi realizarea unor lucrări de amenajare, de schimbare a celor 20.000 de panouri pe care scrie 90km/oră. Acest lucru ar costa între 5 şi 10 milioane de euro. O nimica toată faţă de cele circa 335 de milioane pe care statul le-ar putea câştiga în urma amenzilor rezultate din nerespectarea noii măsuri. Sau a celor 38 de miliarde de euro anual cât costă pentru colectivitate accidentele rutiere.

Franţa reduce viteza maximă autorizată pe şoselele secundare
178

Facebook comments