Consultantul Răzvan Pascu, despre brandul turistic: Nu putem oferi servicii de calitate, gândindu-ne veşnic la Mioriţa

Cu ce logo promovăm turismul? (Sursa foto: pixabay.com)

Folosirea unei oi pe post de logo în broşurile de promovare turistică a României ar fi o enormitate. Iată ce spune la RFI consultantul în marketing turistic Răzvan Pascu, după ce o idee lansată de ministrul de resort a provocat polemici aprinse în spaţiul public.

Autorităţile se gândesc să realizeze mai multe broşuri de promovare turistică, în care să folosească pe post de logo un simbol naţional, cum ar fi Mioriţa.

Spaţiul virtual s-a împărţit între unii care susţin o asemenea idee şi alţii care consideră că înlocuirea frunzei stilizate din prezent cu o oaie ar fi de rău augur, mai ales că legenda Mioriţei este una tristă ce oscilează între violenţă şi pasivitate.

Schimbarea brandului turistic al României ar trebui să fie ultima preocupare a Guvernului, crede consultantul în marketing turistic Răzvan Pascu: „Chiar dacă n-ar fi să schimbăm brandul, frunza, pentru că oricum nu văd nici un rost să facem lucrul acesta, dar şi dacă ar fi să ne promovăm doar la intern cu oaia, aşa cum spunea domnul ministru, tot mi se pare o enormitate, e o idee proastă. Nu ne reprezintă. În turism nu avem nevoie de lucruri triste, trebuie să vorbim despre veselie, trebuie să învăţăm ce-i ăla zâmbetul, trebuie să învăţăm să oferim servicii de calitate şi nu putem oferi servicii de calitate, gândindu-ne veşnic la Mioriţa”.

„Eu cred că asta e ultima problemă la care ar trebui să ne gândim acum, să schimbăm brandul turistic al României. Când spunem brand, ne referim de fapt la acel logo, acea frunză, însă din punctul meu de vedere acea frunză nu este încă un brand. Un logo ca să devină brand are nevoie de foarte multe lucruri în plus, în afară de desenul în sine. Are nevoie de substanţă, are nevoie de sentimente create în jurul acelui desen, de oameni care să creeze poveşti”, spune Răzvan Pascu.

 
Răzvan Pascu, despre brandul turistic: frunza sau Mioriţa?