R.Moldova, în așteptarea turiștilor străini

final-spot.jpg

R.Moldova, în așteptarea turiștilor străini

R.Moldova încearcă să atragă cât mai mulți turiști, printr-un nou spot de promovare a țării, după ce acum o jumătate de an, o altă versiune a spotului, a fost criticată dur de internauți. În timp ce turismul este încă o industrie în curs de dezvoltare, Republica Moldova are un mare potențial neexploatat, consideră cei de la Agenția Turismului, iar Lonely Planet, cea mai mare editură de ghiduri turistice din lume, a numit Moldova “# 1 off the beaten path travel destination in Europe” (Destinația turistică Nr. 1 neexplorată în Europa).

Noul spot de promovare a R.Moldova ca destinație turistică prezintă mai multe peisaje de pe meleagurile moldave, tradițiile și lăcașuri sfinte. În prezent spotul este realizat doar în limba engleză, iar vocea ce poate fi auzită este a ambasadorului Marii Britanii la Chișinău, Phil Batson.

Expertul în comunicare, Eugen Boico, care a participat la elaborarea spotului: ”Acesta nu conține toate lucrurile frumoase despre Moldova. Ceea ce este în spot este o dovadă a promisiunii pe car o face că Moldova este destinația nr.1 neexplorată din Europa. Acesta nu este primul sau ultimul spot. Este un început. Eu cred că cel mai bun spot de promovare a turismului abia urmează. În versiunile următoare am putea pune accent pe beciurile de la noi și pe ospitalitatea moldovenilor”, spune Boico.

Spotul video are o durată de șase minute, iar astăzi a fost lansată o versiune de 50 de secunde, care va intra la posturile de televiziune din țară, dar și din Europa.

Deocamdată, nu are un slogan și nici logo turistic. Spotul urmează să fie promovat în campania integrată de comunicare pentru anii 2014-2015 care va fi desfăşurată în Germania, Marea Britanie, Polonia, Franţa şi în ţările scandinave. ”Este un spot ok, poate mai bun decât ok pentru a reprezenta Moldova ca o destinație turistică pe plan internațional. Principala lacună care exista în spotul precedent era că nu avea un mesaj clar, care ar motiva turistul occidental să vină în Moldova”, continuă expertul moldovean.

Diaspora moldovenească este cea care trebuie să se implice și să promoveze activ acest spot în străinătate. ”Principalul obiectiv este să ne asigurăm că această campanie, spot au susținere în Moldova. Să nu uităm că avem o diasporă foarte mare în străinătate și în momentul în care moldovenii din toată lumea vor susține acest spot, vor face share pe Facebook, vom avea o prezență puternică fără a cheltui un ban”, consideră unul dintre realizatorii campaniei.

Spotul va fi tradus în mai multe limbi, iar cei care îl vor sonoriza ar putea fi chiar unii ambasadori străini, acreditați la Chișinău.

Noul spot de promovare a Moldovei va fi pe placul turiștilor, este de părere bloggerul Eugen Luchianiuc. ”Este altfel acest post. Muzica este alta, electronică, aparține celui mai bun Dj moldovean, unul dintre cei mai buni din lume. Imaginile video sunt conform celor mai noi tendințe cu time laps. Trebuie să vedem în primul rând locurile frumoase .Sunt mulți oameni plecați. Avem o diasporă mare dar care vine în Moldova și nu știe pur și simplu ce să arate. Sunt foarte mulți oameni care scriu pe Facebook și întreabă de exemplu, noi venim cu o familie din Italia, ce am putea să vizităm înafara de ceea ce este. Noi nu știm. Atunci când rămânem doar la Complexul Orheiul Vechi sau Beciurile de la Cricova sau Purcari, nu dă bine”, susține Luchianiuc.

În Moldova sunt locuri ce merită a fi văzute de fiecare turist, crede Eugen Luchianiuc, care acum doi ani, împreună cu mai mulți bloggeri din R.Moldova și România au participat în proiectul”Redescoperă Moldova” .”Avem Centrul Etno-cultural ”Vatra”, locuri interesante la Țâpova, Soroca. Avem peisajele de la Naslavcea, de la intrarea Nistrului în Moldova. Molovata este frumoasă, să stai și să o privești. În sudul țării avem lacul Beleu, sunt pensiuni agro-turistice, unde poți gusta o plăcintă caldă moldovenească și un vin bun chiar în beci la gospodari.. Atunci când noi ne vom promova, va începe adevăratul turism în Moldova”, a menționat bloggerul.

Potrivit Biroului Național de Statistică, în 2013, R.Moldova a fost vizitată de peste 200 de mii de turiști, cu 5 la sută mai  mult ca în 2012. Cei mai mulți turiști vin din România, Rusia, Ucraina, Polonia, Germania, Italia, Statele Unite ale Americii. Turiștii străini preferă să stea la hoteluri și moteluri, dar și la pensiunile turistice și agroturistice.

Reportaj realizat de Valeria Vițu
516

Facebook comments