Italia: Piloţii Carpatair, pe prima pagină

aereoporto-fiumicino-roma.jpg

Aeroportul Fiumicino -Roma.

Pe primele pagini ale ziarelor din Peninsula se vorbeşte despre cei doi piloţi români ai aeronavei Carpatair, care sâmbătă seara au ratat aterizarea pe aeroportul Leonardo da Vinci din Fiumicino -Roma.

Corespondentul RFI şi RRA, Elena Postelnicu

Cei doi piloţi sunt cercetaţi acum de procurorii italieni. Presa mai analizează şi un caz de rasism din Romania. De trei zile, subiectul central al presei din Peninsulă este cel al incidentului provocat de doi piloţi români ai companiei timişorene Carpatair, piloţi care în prezent sunt anchetaţi pentru producere de vătămare corporală din culpă. Avionul, cu 50 de persoane la bord, care efectua un zbor pentru Alitalia dinspre Pisa, a ratat aterizarea la Fiumicino si a iesit de pe pista la o distanță de 300 de metri. Şaisprezece persoane au fost rănite, printre care o asistentă de zbor de nationalitate română.

Potrivit ultimelor investigaţii, comandantul aeronavei nu ar fi fost avertizat asupra condițiilor meteorologice neprielnice pentru aterizare si nici de faptul cã o parte dintre pistele aeroportului sunt închise sau se aflã în reparații. O altã ipotezã, negatã însã de compania Alitalia ar fi aceea cã pilotul nu ar fi fost profesionist. La baza acestei presupuneri stau declaratiile pasagerilor, care s-au plâns de comportamentul echipajului de la bord, cã nu ar fi știut sã actioneze în momentul impactului si al panicii create ulterior. Cei mai înversunati împotriva acestor acorduri dintre Alitalia si alte companii aeriene din Estul Europei sunt sindicaliștii. Nu atât pentru experienta sau profesionalism, cât pentru faptul cã de doi ani Alitalia îsi disponibilizeazã angajatii si opteazã pentru personal român sau slovac. Pe de altã parte, potrivit sindicalistilor, nu este asiguratã astfel securitatea pasagerului care cumpãrã un bilet Alitalia si se trezeste într-un avion al unei companii strãine low-cost.

Compania naţionalã din peninsulã Alitalia s-a aflat în 2011 la un pas de la faliment, în condiţiile în care, din 1999, nu a mai înregistrat profit. Procesul de restructurare avea în vedere disponibilizarea a peste 3000 de angajaþi. Pânã acum însã, se ºtie doar cã un numãr de aproximativ 2000 de salariaþi au rãmas acasã. În vreme ce Alitalia trimitea în somaj tehnic 1000 de asistenti de bord si pilotii, ..Carpatair castiga in februarie 2012 o licitatie privind asigurarea unor zboruri interne Alitalia, pe rutele Pisa-Roma, Ancona-Roma, Alghero - Roma, Bologna-Roma, Parma - Roma si Bolzano -Roma. Imediat după incidentul de sâmbăta cele mai multe dintre aceste curse au dispărut, pentru ca scandalul sa nu fie si mai mare.

Un alt subiect tratat astăzi de presa din Italia legat de tara noastră este cel al tânărului liberal din Alba Iulia, consilierul local Rares Buglea care a cerut ca femeile sãrace de etnie romã, daca nu au condiþii sã își creascã copiii, sã fie nici mai mult nici mai putin decât sterilizate. Comentariul anti etnic, care este postat pe Facebook, a produs o serie de contestații si cum era de așteptat i s a cerut consilierului local sa demisioneze.

Presa italiana mai subliniază ca cetățenii de etnie rroma constituie un procent de 8 9 % din cei aproximativ 20 de milioane de locuitori ai României.