Optimism temperat la Târgul Internaţional de Turism din Berlin

optimism-temperat-targul-international-turism-berlin.jpg

Standul românesc la Târgul de Turism de la Berlin (Foto: RFI/William Totok)

La cel mai mare târg de turism din lume, care se desfăşoară între 7 şi 11 martie în capitala Germaniei, participă anul acesta 10.644 de firme din 187 de ţări, între care se află România şi Republica Moldova. Invitat de onoare la ITB: Egiptul.

Corespondentul RFI la Berlin, William Totok

Cel mai mai mare târg de turism din lume şi-a deschis porţile la Berlin. Criza se face simţită şi aici. Numărul firmelor şi companiilor de turism prezente anul acesta a scăzut cu 519, faţă de anul trecut. La târg participă totuşi 10.644 de firme din 187 de ţări. Simptomatică pentru scăderea turismului este situaţia din Egipt, ţară asupra căreia se concentrează anul acesta atenţia evenimentului. Din cauza situaţiei instabile din Egipt, numărul turiştilor a scăzut cu 30% faţă de anii precedenţi.

Sub motto-ul ”Explorarea grădinii din Carpaţi”, la standul românesc sunt prezentate anul acesta regiunile turistice Banat, Transilvania, Maramureş, Moldova şi Bucovina, dar şi coasta Mării Negre, Delta Dunării şi Muntenia. Parteneriatul turistic între Braşov, Sibiu şi Sighişoara, iniţiat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului (APDT), din judeţul Braşov este prezentat sub inspirata formulă publicitară: ”Triunghiul Ardelean”.

Anul acesta, standul românesc este mai aerisit decât în trecut, adică mai simplu şi lipsit de clişeele iconografice încărcate, împrumutate din publicitatea specifică turismului. Standul românesc reuneşte 45 de expozanţi şi cuprinde o suprafaţă de 407 metri pătraţi. Reprezentanţii firmelor evită, de regulă, să ofere cifre clare privind numărul turiştilor sau date legate de nemulţumirile celor care vizitează România. Adina Camară, directoarea firmei Explore Romania din Piatra Neamţ, s-a oprit totuşi şi asupra acestui aspect, declarându-ne cu un optimism prudent că speră ca în viitor numărul vizitatorilor să crească.

La standul Republicii Moldova, care se află într-o altă hală, Victorina Rusu, şefa Departamentului turism receptor şi turism intern din Chişinău, nu şi-a ascuns nemulţumirea faţă de numărul mic de vizitatori. Scopul principal al prezenţei la Berlin este, precum spune Victorina Rusu, ”promovarea unei imagini corecte a ţării”.

Victorina Rusu mai este nemulţumită şi de faptul că actualul Guvern nu face aproape nimic pentru promovarea turismului.

 
Berlin, William Totok, despre Târgul de Turism