Românii îşi pun încrederea în pompieri, poştaşi şi medici

romanii-pun-increderea-pompieri-postasi-medici.jpg

Poştaşii, în topul încrederii românilor.

Armata, poştaşii, medicii şi profesorii sunt categoriile profesionale în care românii au cea mai mare încredere. Potrivit unui studiu internaţional realizat de GfK, mai mult de jumătate dintre respondenţi şi-a exprimat o părere critică faţă de avocaţi, sindicate, jurnalişti, bancheri, manageri, specialişti în marketing şi politicieni.

Studiul GfK arată că serviciul de pompieri continuă să se bucure de cel mai înalt nivel de încredere pe plan internaţional. În comparaţie cu anul anterior, o creştere a încrederii a fost înregistrată pentru majoritatea grupurilor profesionale, cu excepţia unei uşoare scăderi privind specialiştii în marketing şi cercetătorii de piaţă.

Pompierii sunt pe poziţia fruntaşă, cu o medie de 94% a populaţiei din toate ţările studiate, care îşi pun încrederea în ei. Un procent asemănător (93% dintre români) au încredere în pompieri.

Următorii în clasament sunt poştaşii, cu o încredere de 85% în România şi armata cu 88 de procente încredere printre români.

Doctorii se bucură de încrederea a 79% dintre români, apoi profesorii, cu 85 de procente încredere.

 

Poliţia, pe locul şase ca încredere

 

Ca şi în anii precedenţi, Poliţia s-a situat pe locul al şaselea la nivelul de încredere: 55% dintre cetăţenii românii îşi  declară încrederea în poliţişti.

Mai mult de jumătate dintre respondenţi şi-a exprimat o părere critică faţă de avocaţi, sindicate, jurnalişti, bancheri, manageri, specialişti în marketing, specialişti în publicitate şi politicieni. Deşi politicienii au fost capabili să-şi îmbunătăţească oarecum imaginea pe parcursul ultimului an, ei rămân în partea de jos a clasamentului, cu un grad de încredere, per ansamblu, de 17%.

Stima pentru politicieni este cea mai crescută în Suedia (39%), în vreme ce în Cehia şi România, 8% în fiecare caz, iar în Germania şi Italia, 9%, politicienii au o problemă de imagine serioasă.

Acestea sunt concluziile "GfK Index Trust 2011", studiu care a fost efectuat în 19 ţări de către divizia GfK Custom Research.