Românii cumpără tot mai puţin

bani-o-mana-care-tine-mai-multe-bancnote-20101206163225.jpg

Românii, siliţi de criză să reducă drastic consumul.

Peste trei sferturi dintre români şi-au redus consumul de mâncare sau au ales produse ieftine din cauza crizei. E rezultatul unui studiu realizat în preajma sărbătorilor de firma MEDNET.

Majoritatea românilor declară că au fost afectaţi de creşterea preţurilor şi reducerea salariilor. Doar 22% dintre respondenţi afirmă că nu şi-au modificat comportamentul de consum. Restul, aleg produse mai ieftine şi au redus în general consumul.

Potrivit studiului, aproape jumătate dintre persoanele intervievate au afirmat că sunt afectate de criză în mare şi foarte mare măsură, comparativ cu un procent mai scăzut, de 36,4%, anul trecut.

 Principalele efecte pe care criza economică le-a avut asupra familiilor respondenţilor au fost creşterea preţurilor, reducerea salariului sau a câştigurilor salariale, pierderea locului de muncă şi în egală măsură pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale.

Nu în ultimul rând oamenii acuză creşterea ratelor la credite din cauza devalorizării leului.