Oncologie din spălătorie: Institutul Oncologic din Cluj, nevoit să își extindă spitalul de zi în amfiteatre și spălătorie

institutul_oncologic_ion_chiricuta_din_cluj.jpeg

Institutul Oncolologic dr. Ion Chiricuță din Cluj-Napoca tratează 600 de pacienți pe zi
Institutul Oncolologic dr. Ion Chiricuță din Cluj-Napoca tratează 600 de pacienți pe zi
Image source: 
viacluj.tv

Situație fără precedent la Institutul Oncologic din Cluj. Din cauza numărului mare de pacienți, conducerea spitalului a hotărât extinderea sălilor de tratamente în amfiteatrele destinate studenţilor și chiar într-o spălătorie. În timp ce alte clinici oncologice din România, inclusiv cea din București, tratează câte 200 de pacienți pe zi, la Cluj vin pentru asistență medicală și câte 600 de pacienți în fiecare zi. Ca urmare a numărului mare de pacienți veniți din toată țară, activitatea se extinde în amfiteatre, chiar și în spălătorie, spune Cătălin Vlad, managerul Institutului Oncologic din Cluj.

”Am decis mutarea părții de triaj epidemiologic din containerele și corturile din fața spitalului, în amfiteatrele din spatele institutului, spații care, sigur, sunt dedicate activității didactice, dar la care, prin înâelegere cu universitatea, am renunțat și am identiicat soluții pentru ca, în primul rând, pacienții noștri să primeze. Am mărit capacitatea de tratament în spitalul de zi pentru chimioterapie, având în vedere creștere adresabilității pacienților către spital și acest lucru l-am făcut prin prelungirea programului de lucru, care se va desfășura în două ture, măsură care are ca și scop și evitarea aglomerației din spitalul de zi. Nu în ultimul rând, se fac eforturi la nivelul conducerii prin accelerarea procesului de externalizare a spațiului destinat spălătoriei și extinderea în acest spațiu și a spitalului de zi pentru chimioterapie”, a declarat managerul institutului oncologic clujean, Cătălin Vlad.

 

Ministerul Sănătății a emis un ordin care prevede suspendarea pentru 30 de zile în spitalele din România a intervențiilor chirurgicale care nu sunt urgențe, emis pentru ca unitățile medicale să facă față cazurilor de COVID 19. Cu toate acestea, măsură nu se aplică și în Institutul Oncologic din Cluj, mai spune managerul spitalului clujean.

 

”Este o măsură care s-a mai aplicat și în valurile anterioare ale pandemiei, dar o spun cu toată responsabilitatea, pacientul oncologic este o urgență. Și orice întârziere, atât în ceea ce priovește sceeningul, diagnosticul și tratamentul acestor pacienți poate avea efecte în ceea ce privește rezultatele oncologice, calitatea vieții, supraviețuirea acestor pacienți, motiv pentru care aceștia trebuie tratați de îndată”, a mai spus managerul Cătălin Vlad.

 

Numărul mare de pacienți de la Cluj se explică și prin faptul că alte spitale din România nu mai preiau atât de multe cazuri, ca înainte de COVID. Președintele Federației Asociațiilor de Cancer, Cezar Irimia, a declarat că disponibilitatea Institutului Oncologic din Cluj a încurajat pacienții din toată țara să vină la tratament aici.

 

”Profesioniștii de aici tratează de trei ori mai mulți pacienți decât tratează Institutul Oncologic din București. Vă pot da cifre: 200 pe zi la Institutul Oncologic București și nu vreau să denigrez pe nimeni, dar ca să vedeți câtă empatie și compasiune  există la Cluj, în institutul din Cluj, care tratează 600 de pacienți pe zi. E o mică-mare diferență. Ne simțim în siguranță aici”, a spus Cezar Irimia.

 

Managerul Institutului Oncologic din Cluj Cătălin Vlad a spus că în urma fluxului fără precedent de pacienți, institutul se confruntă cu o suprasolicitare a personalului, însă se încearcă motivarea și recompensarea angajaților.