Ce noutăți aduce noua variantă a TGV-ului francez, la 40 de ani de la lansare

tgv.jpg

Image source: 
france24.fr

După fix patru decenii de când prima garnitură de mare viteză a intrat în Gare de Lyon din Paris, vineri a fost prezentată noua generație a trenurilor emblematice, anunță Euro News.

Varianta nouă a trenului, care nu va intra pe traseu decât în 2024, la timp pentru Jocurile Olimpice din Paris, a fost dezvăluită vineri de președintele Emmanuel Macron.

Față de versiunile anterioare, evoluția stilistică este evidentă. Botul trenului are un aspect reptilian ce amintește de Shinkansen, trenurile de mare viteză japoneze.

Totodată, inspirația pentru noul design este și din lumea insectelor, dovadă fiind farurile negre și suprafața mare de sticlă a cabinei, care amintește de o viespe, cu excepția faptului că galbenul acesteia este înlocuit de un alb imaculat.

Considerațiile estetice nu au fost probabil motivul principal. Potrivit producătorului său Alstom, aerodinamica ascuțită a noului TGV îi permite „să consume cu 20% mai puțină energie și să-și reducă emisiile de CO2 cu 32%”.

Numit „Avelia Horizon” de Alstom, noul tren a fost numit „TGV M” de către operatorul feroviar francez SNCF, „M” fiind pentru modern și modular.

Față de variantele anterioare, va fi posibilă reglarea dimensiunii trenurilor în funcție de cerințe prin adăugarea sau îndepărtarea vagoanelor după cum este necesar. Același lucru este valabil și pentru interiorul vagoanelor, unde spațiile pot fi reconfigurate rapid.

Noul „TGV M” va fi 97% reciclabil, comparativ cu 90% pentru generațiile actuale. SNCF, care a participat la dezvoltarea sa, estimează, de asemenea, că costurile sale de întreținere vor fi cu 30% mai mici.

Amintim, în iulie 2018, SNCF a comandat o sută de noi trenuri de la Alstom pentru 2,7 miliarde euro. Primele trenuri vor fi operaționale la sfârșitul primului trimestru al anului 2024, iar livrările se vor face până în 2031.

Mai trebuie spus că viteza maximă a acestor TGV de generația a 4-a va fi aceeași cu cea actualelor trenuri, care este de 320 km/h.

Totuși, acest nou tren de mare viteză va putea transporta cu 20% mai mulți pasageri, găzduind până la 740 de persoane pe garnitură în configurația sa maximă, comparativ cu 600 în prezent.