București: 100 de tramvaie noi, pentru 200 milioane euro. „E esențial ca șinele să fie înnoite”

tram.jpg

Image source: 
Wikimedia

Primăria Capitalei va achiziționa 100 de tramvaie produse în România de Astra Arad, pentru 200 de milioane de euro, bani europeni. Anunțul a venit marți de la primarul general al Bucureștiului, Nicuşor Dan. Edilul a mai spus că este vorba despre tramvaie mari, cu lungimea de 36 de metri, potrivite pentru Capitală.

Primului tramvai ar urma să fie livrat peste 15 luni, adică în august 2022, urmând ca, începând de la acel moment să fie furnizate patru tramvaie în fiecare lună.

Ce știm, însă, despre noile tramvaie cu care vor circula bucureștenii și cât de importantă este și înlocuirea șinelor vechi care împânzesc Capitală? Ionuț Ciurea, director executiv la Asociația Pro Infrastructură, spune că vorbim despre tramvaie mari, moderne, nu chiar cele mai bune de pe piață, dar competitive.

„Este bine că au fost luate pe bani europeni, care vor rămâne într-o măsură importantă în țară pentru ca tramvaiele vor fi făcute de compania românească Astra Arad. Tramvaiele vor fi construite pe platformă Siemens, care este un producător renumit în domeniu”, mai spune Ciurea. El atrage totuși atenția că firma arădeană ar putea întâmpina probleme cu repectarea termenului de livrare. În Cluj, spre exemplu, se înregistrează întârzieri la livrarea tramvaielor de către aceeași firmă cu sediul la Arad, spune directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură.

Pe de altă parte, Ionuț Ciurea subliniază că „este esențial ca șinele vechi să fie înnoite în București, înainte ca aceste tramvaie noi să circule pe ele”. Altfel, riscăm ca tramvaiele să fie avariate de infrastructura veche, situație în care garanția ar putea fi afectată sau, mai rău, am putea fi obligați să returnăm banii europeni.

Ascultă:

 
Ionuț Ciurea, director executiv la Asociația Pro Infrastructură, despre tramvaiele noi achiziționate pentru București