Ministrul Sănătății i-a înmânat premierului raportul de activitate

vlad_voiculescu_gov_ro.jpg

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu
Sursa imaginii: 
site-ul Guvernului României

Vlad Voiculescu i-a raportat prim-ministrului Florin Cîțu până și numărul de share-uri de pe rețelele de socializare.

Mai mult de 20 de pagini are raportul de activitate pe care ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, l-a pus pe masa premierului, după ce Florin Cîțu i-a cerut să spună cum s-a pregătit în trei luni, de când a venit la MS, pentru valul trei al pandemiei.

Potrivit documentului consultat de HotNews, în mare parte, Voiculescu spune ce planuri are, la capitolul realizări fiind menționate testele, schimbarea modului de calcul a ratei incidenței și campania de comunicare "Om cu om oprim pandemia". La acest ultim capitol, ministrul Sănătății a raportat inclusiv numărul de comentarii și share-uri de pe Facebook.

În acest document, Vlad Voiculescu menționează la măsurile luate până acum:

-Introducerea testelor antigen rapide în diagnosticarea pacienților, teste sunt disponibile gratuit în UPU/CPU, camere de gardă, cabinete medicale, servicii de ambulantă, școli (3.154.760 teste distribuite în țară).

-Crearea cadrului legal și bugetar pentru realizarea screeningului și secvențierii în vederea identificării variantelor SARS-COV-2 circulante pe teritoriul României

-Unificarea machetelor de raportare - existența a mai multor machete de raportare către mai multe instituții (MS, DSP, CJCCI/CMBCCI), făcea ca raportarea să fie inconstantă și incorectă.

-Raportarea datelor în alerte.ms, o dată pe zi cu excepția celor referitoare la încărcarea paturilor ATI și a secțiilor cu pacienți, care se raportează de două ori pe zi.

-Introducerea focarelor în calculul incidenței.

-Calculul incidenței pentru 14 zile - cuprins între a 17 a zi și a 3a zi, anterioare datei în care acesta se realizează.

-Vlad Voiculescu mai menționează în raport că în perioada ianuarie-martie 2021, comisia POIM a Ministerului Sănătății a analizat și avizat finanțarea pentru dotarea cu echipamente și aparatură medicală a 19 spitale COVID-19 și suport COVID-19, în valoare de 26.082.544 euro.

În plus, el precizează că a lansat ghidul "Creșterea siguranței pacienților în structuri spitalicești publice care utilizează fluide medicale". Se promit 50 de milioane euro pentru creșterea siguranței pacienților în spital, spitalele publice de fază I, II și suport COVID-19 putând depune, din 19 martie, proiecte pentru achiziția de sisteme de detectare a incendiilor și a concentrației de oxigen și pentru a reabilita infrastructura electrică și de fluide medicale.

În privința dotărilor, se menționează proiectele Unității de Management a Proiectului Băncii Mondiale (UMPBM) din cadrul Ministerului Sănătății cu privire la creșterea capacității de răspuns în criza pandemică COVID-19. În primă fază, au fost achiziționate și distribuite 690 de monitoare, 86 de de stații centrale de monitorizare, 460 de ventilatoare, 460 de paturi de terapie intensivă; 1200 de injectomate, 400 de infuzomate.

În a doua fază de dotare pentru secțiile ATI urmează să fie achiziționate și distribuite 300 de ventilatoare noninvazive, 200 de videolaringoscoape, 100 de fibrobronboscoape, 10 aparate ECMO, 100 de paturi de terapie intensivă.

De asemenea, potrivit documentului, o măsură "în lucru" este introducerea testelor antigen rapide în farmacii "pentru creșterea accesibilității populației la testare, testare corectă de către personal medical, raportare corectă și eliberare a unor indicații de conduită medicală adecvate persoanelor testate". Până acum nu se făceau testări pentru depistarea COVID.

În privința planurilor, ministrul Sănătății menționează un ordin de ministru aflat în transparență, promițând "acordarea de asistență spitalicească de cât mai bună calitate pacienților cu COVID-19, optimizând utilizarea resurselor disponibile".

Printre măsuri se numără:

-Creșterea cu aproximativ 200 a numărului de paturi ATI și de paturi de terapie acută cu aproximativ 350, prin includerea unor spitale care până acum au îngrijit doar pacienți non-covid și care au dotări corespunzătoare (secția ATI, serviciu de imagistică medicală, laborator, disponibilitate specialități medicale complementare pentru consultul pacientului sever cu comorbidități).

-Optimizarea fluxurilor pacienților (fluxuri pentru pacienți COVID-19 separate de fluxurile pentru pacienți non-COVID).

-Spitale nivel I, II, III în funcție de capacitate și dotări. Spre exemplu, un spital de nivel I.

-De asemenea, ministrul Sănătății promite asigurarea medicației specifice necesare tratamentului pacienților COVID-19 și actualizarea periodică a protocoalelor de tratament COVID-19.

Plan de acțiune diagnostic-testare:

-Creșterea capacității de testare prin introducerea testelor rapide în farmacii și disponibilitate la medicii de familie, spitale, UPU;

-Testarea cu teste antigen rapide în școli (conform metodologiei naționale în vigoare);

-Asigurarea disponibilității testării PCR.

-Elaborarea unui protocol de colaborare MTS-MS pentru desfășurarea în condiții de siguranță epidemiologică a activităților sportive;

-Campanie de informare a populației referitoare la testarea la timp, supravegherea medicală, prezentare la medic în prezența criteriilor de agravare.

-Program de informare a populației referitoare la evitarea automedicației sau a exceselor de terapie în infecția COVID-19.

-Implementarea unui sistem de raportare a testelor rapide pentru toate unitățile medicale și a celor care urmează să devină operaționale (farmacii, medici de familie).

-Ministrul a raportat și share-urile din campania "Om cu om oprim pandemia".

În fine, un capitol separat este dedicat campanie de informare. Vlad Voiculescu vorbeste despre continuarea campaniei "Om cu om oprim pandemia", care pe lângă spoturi tv va avea o componentă în parteneriat cu Poșta Română care presupune plicuri imprimate cu titlul campaniei.

Vlad Voiculescu raportează și impactul în online al campaniei menționând că aceasta a ajuns la 12 milioane de persoane. de asemenea, el notează că au fost 196.808 de comentarii 109.450 de share-uri.

Planul campaniei:

-Șapte spoturi video de promovare a vaccinarii (unul deja lansat, alte 6 în următoarele luni).

-Ghid de comunicare cu privire la vaccinare pentru orașe și companii (lansare săptămâna viitoare) Broșura cu întrebări și răspunsuri despre vaccinare pentru medici (implementat).

-Broșura cu recomandări ale Comisiilor de Specialitate ale MS pentru medici de familie și populație Răspunsuri live la întrebările despre vaccinare si pandemie ale populației.

-Peste 40 de mituri și dezinformări combătute prin postari pe social media (implementat).

-Plicuri poștale tiparite cu mesajul “Om cu om, oprim pandemia", în colaborare cu Poșta Română.