TikTok luptă din nou cu zvonurile de la Washington

tiktok_poza.jpg

Image source: 
France24

TikTok, acuzat de spionaj de guvernul lui Donald Trump, și-a intensificat campania de comunicare cu un nou site web, pentru a combate „zvonurile”. Rețeaua de socializare chineză a continuat să se extindă, prin semnarea unui acord cu o casă de discuri din Statele Unite.

Deoarece a fost acuzată de spionaj luni de zile, de Donald Trump și guvernul său, rețeaua socială TikTok și-a consolidat campania de comunicare în Statele Unite, pentru a face față „zvonurilor” și pentru a „restabili adevărul" printr-un nou site web. De asemenea, platforma a continuat să se extindă prin semnarea unui acord cu o casă de discuri americană.

"Având în vedere zvonurile și dezinformarea despre TikTok, care proliferează la Washington și în mass-media, dorim să restabilim adevărul", spune rețeaua de socializare extrem de populară pe site-ul său, sub sloganul "ultimul soare de pe Internet".

Fără a prezenta nicio dovadă, președintele american acuză de câteva luni platforma că a „sifonat” date de la utilizatorii americani, în beneficiul Beijingului. El a semnat două decrete menite să forțeze ByteDance, proprietarul chinez al TikTok, să vândă rapid operațiunile americane ale rețelei, altfel va fi blocată în Statele Unite.

"TikTok nu a furnizat niciodată date despre utilizatorii americani guvernului chinez"

"TikTok nu este disponibil în China. Datele utilizatorilor din SUA sunt stocate în Virginia, iar o copie de rezervă este păstrată în Singapore", a spus compania. TikTok nu a furnizat niciodată date despre utilizatorii americani guvernului chinez, și nu o va face chiar dacă i se va cere."

Într-un context de puternice tensiuni comerciale și politice cu China, Donald Trump a luat deja măsuri radicale în urmă cu zece zile împotriva rețelei foarte frecventate de cei tineri, interzicându-i, în termen de 45 de zile, orice tranzacție cu un partener american.

Vineri, 14 august, a semnat un al doilea decret, pentru a forța ByteDance să vândă operațiunile americane ale TikTok în termen de 90 de zile.

"De aproape un an, am încercat să discutăm cu guvernul SUA pentru a găsi o soluție", a reacționat TikTok. „Dar ne-am găsit în fața unei administrații care nu acordă nicio importanță faptelor, nu respectă procedurile legale și încearcă să interfereze în negocierile dintre companiile private."

Microsoft și Oracle vor să achiziționeze TikTok

Microsoft negociază pentru a cumpăra aplicația. Potrivit agenției Bloomberg, și grupul IT Oracle este interesat.

Sofware-ul american a făcut măsurătorile preliminare, acesta a analizat inclusiv firma cu capital de risc Sequoia Capital, pentru a se asocia cu aceasta în vederea creării unei oferte pentru operațiunile aplicației din Statele Unite, Canada, Australia și Noua Zeelandă, scrie Bloomberg, citând surse care și-au păstrat anonimatul.

TikTok semnează cu o casă de discuri

TikTok muncește din greu, de luni întregi, pentru a demonstra că identitatea și practicile sale sunt ferm ancorate în Statele Unite. Drept dovadă, la 1 iunie, în fruntea sa a fost numit Kevin Mayer, fostul șef al platformelor de streaming Disney.

Luni 17 august, rețeaua socială a anunțat, de asemenea, un acord cu UnitedMasters, o casă de discuri americană, pentru a permite artiștilor din rețea să își transmită melodiile direct din aplicație către serviciile de streaming, precum Apple Music, Spotify sau YouTube.

Dacă sunteți muzician, TikTok este cel mai bun loc pentru ca muzica dvs. să devină virală, iar UnitedMasters este cel mai bun loc pentru a o face să reziste în timp, păstrând în același timp drepturile de autor.”, a declarat Steve Stoute, șeful UnitedMasters.

"Îmbinându-le, creăm o platformă pentru vedetele de mâine, care vor fi celebre, ultra independente și bogate."

"Nu vom pleca devreme", susține șeful american TikTok

TikTok și-a construit succesul pe instrumente pentru crearea și partajarea de videoclipuri scurte, de excepție, bazate pe muzică și umor și afișate pe baza unor  algoritmi în funcție de gusturile individuale și nu de contacte.

"Suntem aici pentru multă vreme", a spus Vanessa Pappas, șefa sucursalei din Statele Unite, într-un videoclip vesel, postat la începutul lunii august pe platformă și destinat utilizatorilor. Ea a mai spus că este „mândră” de cei 1.500 de angajați americani și a promis că va crea „10.000 de locuri de muncă suplimentare în această țară în următorii trei ani”.

Platforma de divertisment are aproape un miliard de utilizatori în întreaga lume. Popularitatea ei s-a consolidat și mai mult datorită izolării.

 

Traducere de Anda Costiuc, după France24