Reguli europene mai stricte pentru campaniile de reduceri
black-friday-4510689_1920.png

Potrivit unei anchete făcute de consiliul concurenței anul trecut, comercianții online nu respectă legislația în domeniu în cadrul campaniilor de reduceri.
În cazul a aproape o treime din produsele monitorizate de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creștere a prețului de referință de Black Friday.
În urma anchetei sectoriale, autoritatea de concurenţă anunța că este necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referință şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.
Directiva adoptată de consiliul uniunii europene trebuie transpusă în legislația națională în termen de doi ani de zile, iar măsurile de transpunere s-ar aplica la distanță de 6 luni. Comercianții vor trebui să respecte noua legislație începând cu jumătatea anului 2022.