Nou clip de promovare a României: Cui se adresează? Câți turiști poate atrage?

martin.jpg

Corina Martin, președinte FAPT
Image source: 
Facebook/Corina Martin

Noul clip de promovare a României pare că se adresează turiștilor români pentru că este în limba română, spune la RFI Corina Martin, președinte al Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România.  Mesajul - „România, o destinaţie pentru 365 de zile de vacanţă pe an” - este prea general, adaugă Corina Martin. În opinia sa, turiștii de azi caută „o senzație, experiențe... ceea ce le aduce o vacanță de care să își amintească mult timp de acum încolo”. Cât despre obiectivele pe care le țintește ministrul Turismului Bogdan Trif, acestea rămân o necunoscută chiar și pentru profesioniștii din industrie.

Noul clip de promovare a României a fost lansat de Ministerul Turismului. Sub sloganul „România, o destinaţie pentru 365 de zile de vacanţă pe an”, România este prezentată ca „tărâmul petrecerilor”. Filmulețul durează 3 minute și jumătate.  Pe coloana sonoră se aude naistul Nicolae Voiculeț. Singura vedetă care apare în clip este Ilie Năstase. Sunt trecute în revistă Palatul Parlamentului - „cea mai mare clădire din Europa”, Ateneul, bisericile şi castelele, salina de la Turda şi hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac, mocăniţa şi litoralul, festivalurile Neversea şi Untold.

 

 

Corina Martin, președinte al Federației Asociațiilor de promovare Turistică din România, consideră o idee bună realizarea noului clip de promovare a României. Ea deplânge însă maniera în care s-a făcut totul.

 „Cred că era mai important să discutăm împreună cu ministerul Turismului, să vizionăm și noi, organizațiile de promovare  din turism, acest videoclip și apoi să pregătim o lansare cum se cuvine. Ne-a luat prin surprindere, cu alte cuvinte. Dar, ca om de promovare, susțin orice efort care promovează România ca destinație turistică. În primul rând, felicit ministerul Turismului pentru că a realizat acest videoclip. Poate că există un plan de promovare a acestui videoclip, o strategie, dar noi nu o cunoaștem. Cu cât însă va fi mai bine promovat acest videoclip către tur-operatorii români, care trebuiau să-l fi primit primii și să-l posteze pe paginile lor, să-l promoveze către partenerii tur-operatori străini, care să ne atragă și turiști, desigur dacă avem și un mesaj în limba engleză, bănuiesc că va urma versiunea în limba engleză, cu atât mai bine. Dacă este bine folosit, și dacă există o strategie în spate, pentru târgurile de turism, pentru ambasadele care îl pot promova, pentru agențiile de turism și pentru hotelieri, aceasta ar fi o țintă atinsă.

Imaginea țării este o responsabilitate enormă pe  umerii unui ministru care trebuie să țină aproape de industrie și să comunice cu industria, astfel încât să nu aflăm de la televizor că s-a lansat aseară un videoclip de promovare a RomânieiImaginea țării este o responsabilitate enormă pe  umerii unui ministru care trebuie să țină aproape de industrie și să comunice cu industria, astfel încât să nu aflăm de la televizor că s-a lansat aseară un videoclip de promovare a României”, mai spune la RFI Corina Martin, președinte al Federației Asociațiilor de promovare Turistică din România (AUDIO).

Corina Martin, președinte FAPT, despre noul clip de promovare turistică