Biserica Ortodoxă rugată să se implice în campania de susținere a Autostrăzii Unirii

drdp_doi.jpg

Șase preoți la sfințirea noului sediu al Direcției de Drumuri din Iași, Un sediu care costă bugetul public aproape 200.000 de euro.
Șase preoți la sfințirea noului sediu al Direcției de Drumuri din Iași, Un sediu care costă bugetul public aproape 200.000 de euro.
Image source: 
drdpiasi.ro

Șase preoți au oficiat sfințirea noului sediu al Direcției de Drumuri din Iași, un sediu care costă bugetul public aproape 200.000 de euro. În timp ce Autostrada Unirii a obținut cu greu o finanțare de nouă milioane de lei. Susținător al A 8, Deputatul USR de Neamț, Iulian  Bulai cere BOR, în genunchi, să reprezinte o voce în apărarea intereselor moldovenilor. Familia tradițională, susține parlamentarul, poate fi susținută prin modernizarea infrastructurii.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, subunitate a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), și-a inaugurat ieri noul sediu printr-o slujbă de sfințire ținută de șase preoți. Instituția este condusă de un lider local PSD, Mugurel Laicu. Acesta i-a acuzat pe activiștii pentru autostradă că fac mai mult gălăgie. În condițiile în care toate amendamentele care vizau creșterea fondurilor alocate completării studiului de fezabilitate pentru A8 au fost respinse de PSD, DRPD Iași  plătește, potrivit presei locale din Iași, o chirie lunară de 15.000 de euro. Rezultă o sumă de 180.000 de euro pe an.  Fotografii de la ceremonia de sfintire a sediului au fost postate pe pagina de Facebook a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi. După câteva ore postarea a fost ștearsă. Purtătorul de cuvânt a Direcției Regionale de Drumuri, Nicolae Popovici ridică din umeri. Nu știe cât e chiria. Cât privește slujba de sfințire, purtătorul de cuvânt a găsit un vinovat. Nicolae Popovici declară că ”direcția s-a mutat într-o clădire a unei societăți comerciale iar firma și-a dorit să sfințească sediul. Ei au fost cei care au făcut toate demersurile și au achitat toate costurile”.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi și CNAIR sunt  implicate în realizarea A8, pentru care guvernul nu a alocat fonduri în versiunea inițială a proiectului de buget pe 2019. În timp ce contribuabilii plătesc sediul DRPD Iași, inițial alocarea bugetară pentru A8 era zero.  Parlamentari ai Opoziției dar și Asociațiile Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Împreună pentru A8 și Moldova Vrea Autostradă au criticat dur proiectul de buget pentru 2019 prezentat de guvern și au reclamat lipsa alocărilor pentru Autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș.

Autoritățile s-au bâlbâit, apoi au vorbit de  credite bugetare în valoare de 9 mil lei și credite de angajament în valoare de 37 milioane de lei. Deși opoziția a cerut suplimentarea cu suma de 15 milioane de lei, amendamentele au fost respinse. Față în față cu imaginea celor șase preoți care sfințeau un sediu cu oficiali și manechine frumos îmbrăcate, deputatul USR de Neamț, Mihai Bulai cere BOR, în genunchi, să reprezinte o voce în apărarea intereselor moldovenilor. „ Dacă tot au fost șase preoți la sfințire, fac un apel la BOR, cel mai mare ONG din țară, să înțeleagă că nevoia de primenire spirituală nu poate să treacă dincolo de nevoile concrete de fiecare zi. BOR reprezintă cel mai important actor social din Moldova. Cer cu mare smerenie, prietenos și în genunchi, să reprezinte o voce critică, constructivă în apărarea intereselor Moldovei în chestiuni care țin de infrastructură. Vorbim de A8. Vorbim de chestiuni de infrastuctură care se traduc în oameni rămași acasă alături de familiile lor. Dacă susținem familia tradițională atunci să susținem investițiile în infrastuctură care țin închegați membrii unei familii. BOR trebuie să ia această problemă în considerare. Ne-ați chemat la sfințirea sediului, haideți să punem presiune. Să facem autostrada.”

Asociațiile civice din Moldova au anunțat deja că vor face o interpelare guvernului pe tema finanțării A8 și au contactat o casă de avocatură pentru a da în judecată guvernul.

Ascultă AICI corespondența de la iași