Facebook, sub tirul unor noi acuzații, obligată de Londra să ia măsuri

zuckerberg.jpg

Image source: 
AFP

Scandalul în care este implicată compania Facebook ia amploare așa cum iau amploare și contramăsurile luate de autorități pentru a combate utilizarea abuzivă a datelor personale ale internauților. Astfel, guvernul Marii Britanii vrea să ceară Facebook, Google, Twitter şi altor companii tehnologice să simplifice politicile de management al datelor utilizatorilor, potrivit Sunday Times, citat de Reuters.

Matt Hancock, ministrul pentru tehnologie digitală, cultură şi media, a declarat publicaţiei că marile companii din sectorul digital nu oferă utilizatorilor termeni şi condiţii clare şi concise despre cum sunt folosite datele lor personale. Acesta spune că vrea pe viitor ca informaţiile să fie cuprinse într-o singură pagină. În cazul Facebook, acordul pentru utilizarea serviciilor companiei are peste 3.700 de cuvinte, iar în cel al Twitter 11.000 de cuvinte. Guvernul de la Londra a convocat directori ai Facebook, Google şi Twitter să participe la o întâlnire în luna aprilie, pentru a discuta despre practicile în domeniul managementului datelor. ”Oamenii sunt uimiţi de paginile de termeni şi condiţii greoaie. Doresc ca aceştea să fie reduse astfel încât oamenii să vadă dintr-o privire ce acceptă. Vreau ca marile platforme să răspundă întrebărilor şi să demonstreze că vor să se schimbe”, a spus Hancock. În acest timp, Parlamentul britanic ia în considerare o lege de protecţie a datelor care ar permite guvernului să impună amenzi mari companiilor tehnologice, în cazul utilizării incorecte a datelor clienţilor. În privința anchetei privind scandalul deturnării datelor a milioane de utilizatori facebook, zilele trecute autoritatea britanică însărcinată cu protecţia confidenţialităţii informaţiilor a efectuat o percheziţie de şapte ore la sediul din Londra al firmei Cambridge Analytica. Afectat direct de scandal și efectele lui, directorul Facebook Mark Zuckerberg s-a angajat duminică să protejeze pe viitor informaţiile personale ale clienţilor, prin reclame publicate în mai multe publicaţii britanice, pe câte o pagină întreagă. Dar nici nu au devenit vizibile aceste reclame că un nou scandal riscă să strice și mai mult reputația Facebook : aceasta se pare că a profitat de modul superficial în care, până nu de mult, Android a gestionat accesul aplicaţiilor la datele utilizatorilor și a strâns astfel date despre apelurile şi mesajele trimise şi primite. Istoricul acestora de pe smartphone-urile cu Android a fost folosit de Facebook în cadrul algoritmului de recomandare a prietenilor. Aplicaţia a început colectarea datelor cu una din primele versiuni, când utilizatorii au acceptat să sincronizeze agenda telefonică cu lista de prieteni de pe Facebook. Chiar dacă sistemul de operare al celor de la Google a îmbunătăţit acest aspect în ultimele versiuni, colectarea facilă a datelor a rămas posibilă până în octombrie 2017. Ca urmare a acestor acuze, Facebook a emis un comunicat prin care specifică faptul că nu a colectat şi conţinutul convorbirilor sau al mesajelor, ci doar istoricul acestora.