Noi suntem vinovaţi că Iohannis și Ponta vor primi salarii duble (România Liberă)

r.ch_.jpg

Răzvan Chiruţă, redactor România Liberă

Sindicatele se răscoală: „Avem un milion de bugetari, muritori de foame” (Evenimentul Zilei) - Arşita evaporă aproape un miliard de euro (Jurnalul Naţional) - „Trenul SF“ Hyperion pleacă de vineri, 31 iulie, spre litoral şi încinge concurenţa pe ruta Bucureşti-Constanţa (Adevărul)

Noi suntem vinovaţi că Iohannis și Ponta vor primi salarii duble (România Liberă)

“Românii nu par să fie deranjați de dezmăţul financiar al celor care ne conduc. Nu au de gând să organizeze mitinguri, nu au chef să se opună nici măcar prin benignele petiţii on-line… Pe acelaşi raţionament, de ce să nu reintroducă și pensiile speciale pentru militari, aviatori, polițiști și funcționari. Dacă nici măcar restul pensionarilor, altfel destul de vocali la scara blocului ori la coadă la medicamente, nu sunt revoltaţi de această discriminare grosolană, de ce să nu o aprobe deputații și senatorii? Tăcerea noastră este, la urma urmei, un acord.

M-am bucurat teribil acum doi ani, când am văzut în stradă 10.000 de oameni protestând împotriva proiectului Roșia Montană și am fost convins că, în sfârșit, românii au redescoperit plăcerea și beneficiile protestului de stradă”, scrie Răzvan Chiruţă în editorialul RL. “Din păcate, m-am înșelat. Din acele momente frumoase pentru spiritul civic nu s-a dezvoltat presiunea permanentă asupra politicienilor la care speram şi la care avem dreptul. Din contră, românii pare că și-au epuizat atunci, pentru o lungă vreme, toate resursele de revoltă de care sunt capabili”. Integral în RL.

 

Sindicatele se răscoală: „Avem un milion de bugetari, muritori de foame” (Evenimentul Zilei)

Furioși că demnitarii și-au mărit lefurile înaintea tuturor, sindicaliștii presează pentru majorări salariale până la alegerile din 2016.

La ultimele demonstrații de stradă,angajații din administrație și-au adus cu ei și fl uturașii de salarii pentru a convinge pe toată lumea de nivelul lefurilor pe care le au.

Potrivit liderului de sindicat Ion Popescu, președintele Confederației Sindicale Meridian, funcționarii cu 800 de lei pe lună ar trebui să primească 100 de euro în plus, lunar, pentru a ajunge la o sumă de 1.050 de lei, care le-ar asigura cumva subzistența.

 

Românii, otrăvițţi cu apă “potabilă”! (Evenimentul Zilei)

Judeţul Dolj se află pe cod roşu din cauza infestării apei- În zeci de localităţi, apa de la reţelele publice este contaminată cu nitriţi, nitraţi, amoniu sau clor în cantităţi mult peste cele admise. Situaţia este similară în mai multe judeţe din ţară, fapt care a dus la adevărate tragedii. Autoritățile competente ridică din umeri a neputință.

 

Arşita evaporă aproape un miliard de euro (Jurnalul Naţional)

În ultimii 15 ani, seceta a provocat în agricultură pagube estimate la aproximativ două miliarde de euro. De fiecare dată Guvernul a băgat mâna în bugetul de stat şi I-a despăgubit pe fermieri fără să clipească. O metodă comodă, cu impact imediat, dar păguboasă pe termen lung. La ora actuală 15-20% din culture sunt afectate de secetă, dar dacă nu plouă imediat, riscăm să pierdem la floarea-soarelui şi porumb până la o treime din recoltă.Este cea mai gravă secetă din ultimii 25 ani.

 

„Trenul SF“ Hyperion pleacă de vineri, 31 iulie, spre litoral şi încinge concurenţa pe ruta Bucureşti-Constanţa. Cât costă biletul pe calea ferată şi pe şosea (Adevărul)

Preţul biletului este de 70 de lei/călătorie pe ruta Craiova-Constanţa şi de 40 de lei pe Bucureşti-Constanţa, sensibil mai mic decât la operatorul de stat CFR Călători (94 de lei pe Craiova-Constanţa, respectiv 62 de lei pe Bucureşti-Constanţa). Tariful Hyperion concurează la o egalitate aproximativă cu cel practicat de transportatorii auto, care percep între 40 şi 50 de lei pe călătorie, varianta cu trenul având însă avantaje nete faţă de cea cu microbuzul sau autocarul.

Hyperion a fost supranumit de presă „Trenul SF“ datorită designului modern al garniturii (şi la exterior, şi la interior) şi facilităţilor pentru pasageri, dar mai ales pentru faptul că la bordul „navetei“ feroviare există semnal Wi-Fi pentru accesul gratuit la internet.