Guvernul şi-a dat derogare ca să poată minţi Parlamentul fără risc penal (Adevărul)

viorica_dancila_remaniere_evaluare_ministri.jpg

Ordonanţa de Urgenţă pe fiscalitate adoptată de Guvern la finalul lunii decembrie introduce o serie de derogări pentru Viorica Dăncilă şi pentru Eugen Teodorovici, prin care cei doi vor scăpa de răspundere dacă bugetul pe 2019 nu respectă regulile pentru gestionarea eficientă a finanţelor publice.
Image source: 
site-ul Guvernului României

Interviu exclusiv cu Cristophe Dridi, CEO Dacia: România are avantajul talentelor (Ziarul Financiar) - Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești nu va începe mai devreme de 2020 (ziare.com) - Tudorel Toader anunță măsuri reparatorii pentru condamnații care au depășit termenul contestației în anulare (Hotnews.ro)

Guvernul şi-a dat derogare ca să poată minţi Parlamentul fără risc penal (Adevărul)

Premierul şi ministrul de Finanţe s-au scăpat de răspunderea ca, în acest an, datele din buget să fie conforme cu regulile de cumpătare impuse României după criză, când FMI a fost acord să ne salveze de la dezastru.
Ordonanţa de Urgenţă pe fiscalitate adoptată de Guvern la finalul lunii decembrie introduce o serie de derogări pentru Viorica Dăncilă şi pentru Eugen Teodorovici, prin care cei doi vor scăpa de răspundere dacă bugetul pe 2019 nu respectă regulile pentru gestionarea eficientă a finanţelor publice. 
Potrivit derogărilor aduse de OUG, prim-ministrul şi ministrul de finanţe îşi vor asuma răspunderea doar pentru corectitudinea şi integralitatea informaţiilor din strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2019-2021. Ei scapă, însă, de răspunderea ca datele din Legea bugetului să fie conforme cu legea responsabilităţii fiscal-bugetare, inclusiv respectarea ţintelor sau limitelor impuse de aceasta. 
De asemenea, şi în ceea ce priveşte bugetul, cei doi vor semna o declaraţie prin care îşi asumă numai faptul că proiectul de buget pe anul 2019 respectă ţintele, obiectivele şi priorităţile asumate prin Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2019-2021, nu şi principiile prevăzute în Legea Responsabilităţii fiscal-bugetare. 
„Adevărul” i-a solicitat ministrului Finanţelor, Eugen Teodorovici, să clarifice de ce au fost necesare aceste derogări, însă nu a primit un răspuns până la ora redactării acestui articol.

Tudorel Toader anunță măsuri reparatorii pentru condamnații care au depășit termenul contestației în anulare (Hotnews.ro)

Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a anunțat, luni seară, că se vor lua ”măsuri reparatorii” pentru acei condamnaţi care au sentinţe definitive pronunţate de completurile constituite nelegal la instanța supremă şi care nu au putut depune contestaţie în anulare în termenul legal. Între cei care au ieșit din termen pentru contestația în anulare este și Liviu Dragnea, condamnat în dosarul Referendumului. Elena Udrea, Alina Bica, Rudel Obreja, Dan Șova și Șerban Pop au fost recent eliberați din penitenciar după ce avocații acestora au formulat contestații în baza deciziei Curții Constituționale privind completurile de 5 judecători constituite nelegal, începând cu 2014.

Interviu exclusiv cu Cristophe Dridi, CEO Dacia. România are avantajul talentelor. Avem aici întreg lanțul: de la design, la producție și vânzare (Ziarul Financiar)

Investiţii de cel puţin 100 mil. euro, prima creştere a capacităţii de producţie din ultimul deceniu, planuri pentru 300 de noi angajaţi şi lansarea unui nou motor care ar putea duce businessul Dacia la peste 6 mld. euro sunt temele de pe agenda noului director general al Dacia, Christophe Dridi.
Noul director general al Auto­mo­bile Dacia spune că prin­ci­palul avantaj al României îl re­pre­zintă nivelul instruirii oa­me­nilor şi faptul că aici grupul fran­cez deţine întreg lanţul, de la pro­iec­tare la producţie şi vânzare.
„Am lucrat în Franţa, Maroc, Mexic, Japo­nia, iar în România am întâlnit locul cu cele mai bune talente. În plus, aici avem tot lanţul, de la design, inginerie, testare, producţie de maşini şi componente, cel mai mare centru logistic şi divizie comercială“, a spus Chris­tophe Dridi.
Integral în Ziarul Financiar.

Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești nu va începe mai devreme de 2020 (ziare.com)

Desi se straduieste deja de mai bine de un deceniu sa inceapa lucrul la Autostrada Sibiu-Pitesti, statul n-are sanse sa o faca nici in anul care tocmai a inceput. Studiul de fezabilitate pentru soseaua lunga de 122 de kilometri este gata inca din anul 2008. Din pacate, insa, in ultimul deceniu, oamenii politici au avut mereu idei diferite cu privire la traseul pe care ar trebui sa il urmeze autostrada. In consecinta, desi a fost redesenata, soseaua a ramas, an dupa an, doar in stadiul de proiect.
Cei 122 de kilometri ai soselei au fost impartiti in 5 loturi. Compania de Drumuri a scos la licitatie lotul 1 si lotul 5 al autostrazii, dar n-a finalizat evaluarile si n-a anuntat castigatorii. Motivul: legislatia europeana prevede ca, inainte de atribuirea lucrarilor pentru autostrada, proiectul trebuie sa primeasca un acord de mediu. Iar Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a eliberat acest acord abia in ultimele zile din 2018.
In acest document se arata ca soseaua ar urma sa fie o adevarata opera inginereasca, 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere. 
In acelasi document sunt mentionate si 51 de zone in care terenul s-ar putea tasa si ar putea aluneca, in cazul in care constructorii nu vor face lucrari de consolidare. Din pacate, insa, mai e mult pana sa se lucreze in zona.
Potrivit purtatorului de cuvant al Companiei de Drumuri, Alin Serbanescu, lucrarile vor incepe, cel mai devreme, in 2020.

Revista presei românești - 8 ianuarie 2019