Ministrul Educaţiei, Liviu Pop: Jumătate din România nu-şi ia Bacalaureatul

Orientarea şcolară trebuie să înceapă încă din clasele primare, declară la RFI ministrul Educaţiei, Liviu Pop. El precizează că potrivit statisticilor, doar 30% dintre elevii din învăţământul profesional reuşesc să-şi ia examenul de Bacalaureat.

Liviu Pop spune că jumătate din România nu ia BAC-ul: “Am făcut o prezentare publică zilele acestea vizavi de acei elevi care s-au înscris în clasa a noua acum patru ani şi au dat examenul de Bacalaureat şi vom vedea că anul acesta am avut în jur de 52% dintre cei care acum patru ani de zile au intrat în clasa a noua. Anul trecut, am avut un procent mai mare, undeva la 54%, dacă nu mă înşeală memoria. Până la urmă, constatăm că dintre elevii care termină clasa a opta şi se înscriu în clasa a noua, doar jumătate reuşesc să-şi ia examenul de Bacalaureat. Eu cred că aici trebuie să ne concentrăm, nu pe procentele care noi astăzi de fapt de 15 ani de zile de când raportăm procentele, ne raportăm la cei care se prezintă în examenul de Bacalaureat, nu la cei pe care-i avem în întreg sistemul de învăţământ. Până la urmă, discutăm despre jumătate din România, care nu îşi ia examenul de Bacalaureat”.

Care este explicaţia? “Orientarea şcolară, din punctul meu de vedere şi formula examenului de Bacalaureat. Orientarea şcolară există, dar nu suficientă, cred că trebuie să începem cu o orientare şcolară mult mai fragedă, din clasele primare, chiar. În acelaşi timp, tipul de Bacalaureat, unul singur, cred că nu avantajează pe toţi elevii şi de fapt se vede din statisticile pe care Ministerul Educaţiei Naţionale le-a pus la dispoziţie publicului larg că pe filiera tehnologică în medie cam 30% dintre absolvenţi reuşesc să-şi ia examenul de Bacalaureat, iar pe zona de Teoretic într-adevăr ne apropiem de 80%. Asta înseamnă din punctul meu de vedere că pe filiera tehnologică în zona aceea trebuie să regândim o formulă de examen, o reformare până la urmă, lucru pe care îl vom face. Învăţământul profesional, învăţământul dual reprezintă o componentă importantă a programului de guvernare, inclusiv educaţia antreprenorială”, declară ministrul.