Germania model de bune practici pentru reabilitarea învățământului vocațional în România

Într-un context în care şcoala profesională era şi încă mai este privită cu ochi critic, piaţa muncii are nevoie acută de meseriaşi. Problema în România este însă că mai nimeni nu vrea să-şi trimită copilul la profesională. 

Nici un părinte nu vrea să se confrunte cu sclipirea maliţioasă din ochii celorlalţi care apare în momentul în care sunt întrebaţi la ce liceu a intrat copilul. Asta în condiţiile în care Comisia Europeană estimează că în anul 2020, una din două slujbe va necesită calificare medie, în timp ce doar 31% vor necesita studii superioare. În România învăţământul vocaţional şi profesional renaşte datorită faptului că tot mai multe companii sunt interesate să sprijine această formă de educaţie care să le asigură resursele umane de care au nevoie, firmele ce vor să se dezvolte. Despre schimbarea de mentalitate a fost vorba în conferinţa pe care am moderat-o la Cluj, unde invitat special a fost Alteţa Sa Regală Principele Radu. Vă invit să o ascultaţi.

 
Emisiunea Tânăr în Europa din 7 octombrie 2015