WWF și mai multe companii renunță la animalele din logo

wwf.jpg

WWF
De Ziua Mondială a Vieții Sălbatice, WWF și mai multe companii renunță la animalele din logo.
Sursa imaginii: 
Richard Barrett / WWF-UK

Ursul panda, ursul brun, leul, pescărușul, vulturul sau albinele, sunt doar câteva exemple de animale ce au dispărut astazi din logo-urile unor branduri cunoscute, din fericire, fiind de găsit, încă, în natură. Declinul acestor specii a făcut ca ong-urile și companiile să-și unească forțele pentru a atrage atenția asupra faptului că pierdem constant din populațiile speciilor sălbatice, la nivel global.

Semnalul de alarmă este tras astăzi, de Ziua Mondială a Vieții Sălbatice (World Wildlife Day), la o simpla citire a Raportul Planeta Vie 2020. Ințelegem din acest raport că, dacă vom continua să consumăm resursele în același ritm, pierderea accelerată a naturii va continua, având un impact major asupra capacității planetei de a susține generațiile actuale și viitoare de oameni.

Astfel, pentru prima dată în cei 60 de ani de când a fost fondată ca organizație de conservare a naturii sălbatice, WWF renunță la ursul panda din logo. Eforturile de conservare ale World Wide Found încep să dea roade pentru panda, populația crescând de la aproape o mie de exemplare în sălbăticie în anii ‘70, la  1.864 acum. Însă nu același lucru se poate spune despre toate speciile. Populația gorilei de câmpie din Congo a suferit un declin de 87%, cea a papagalului gri african a scăzut cu până la 99% în sud-vestul statului Ghana, iar populațiile de sturioni monitorizate la nivel global au scăzut, în medie, cu 91%. Cauzele principale? Distrugerea habitatelor, braconajul și modul în care ne producem hrana: producția de alimente a cauzat 70% din pierderea biodiversității pe uscat și 50% din apa dulce.

România are șansa de a asigura restartarea economiei într-un mod care să asigure protecția și siguranța oamenilor, dar și perspective sustenabile pentru viitor, investind în soluții bazate pe natură.

Dan Dinu de la România Sălbatică spune: „Auzim atât de des că avem o țară bogată, însă înțelegem oare cu adevărat ce înseamnă acest lucru? Bogăția noastră vine de la acest cadru natural în care trăim, de la Dunăre, de la Carpați, de la Marea Neagră, de la resursele naturale pe care le avem și pe care le luăm ca atare, ca și cum ar fi infinite. Ei bine, nu sunt! Ziua de astăzi ar trebui să fie una în care să sărbătorim viața sălbatică în toată splendoarea ei, dar ar trebui să facem asta cumpătat. România noastră sălbatică încă mai are ape curate, încă mai are păduri sănătoase, încă mai are carnivore mari și habitate naturale deosebite… Încă! Să nu ne culcăm pe o ureche, această bogăție naturală este aici atât timp cât o să învățăm să trăim în armonie cu natura. Nu, nu este greu, facem asta de zeci de mii de ani și doar în ultima perioadă ne-am rătăcit un pic drumul. Voi vă puteți imagina viața fără natură? Noi aici la România Sălbatică nu putem, pentru că suntem parte din ea”.

Adrian Nicolaescu, VP marketing, comunicare, e-commerce și sustenabilitate Mega Image: „E o legătură strânsă între stilul nostru de viață și natura din jur, cu speciile care o țin vie. Suntem într-un lanț interconectat și trebuie să fim permanent conștienți de tot ceea ce facem. Ne alăturăm inițiativei WWF România de Ziua Mondială a Vieții Sălbatice printr-un gest simbolic, ca să tragem un semnal de alarmă pentru ce putem face aici și acum pentru un viitor bun cu noi toți. Contăm unii pe alții”.

Peste 40 de branduri internaționale și 15 branduri din România  își arată angajamentul față de mediu și renunță temporar la speciile de animale și plante din logo: Zumm, Ivan Pescar, Zăganu, Garanti BBVA, Mega Image, Ursus, Animest, Centrul de Diagnostic și Tratament Provița, Romfish, Propark, România Sălbatică, Wildlife Romania, Bear Again, ACDB, Humane Society International.

Filip Mănișor, project manager, Animest: „Asocierea cu #ZiuaMondialăAViețiiSălbatice vine ca o continuare naturală a pașilor făcuți pentru a introduce sustenabilitatea și protejarea mediului în organizarea tuturor evenimentelor noastre. Cu toții trebuie să conștientizăm că grija față de natură nu mai este o alegere, ci o necesitate. De dragul oii Animest și al nostru, al tuturor”.

Ziua Mondială a Vieții Sălbatice este sărbătorită în fiecare an pe 3 martie, data la care a fost semnată Convenția privind comerţul internaţional cu specii ale faunei şi florei sălbatice pe cale de dispariţie (CITES). La nivel global, aceasta protejează 38,700 de specii de animale şi plante.