Cât de ”prietenos” e Bucureștiul cu cei care nu merg cu mașina

velo_3.jpg

Copiii ar putea merge pe jos, în siguranţă, spre şcoală ajutând astfel la descongestionarea traficului rutier
Copiii ar putea merge pe jos, în siguranţă, spre şcoală ajutând astfel la descongestionarea traficului rutier
Image source: 
Wikimedia Commons

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România derulează un proiect de identificare a condiţiilor de deplasare pietonală în Bucureşti. Voluntarii au de cercetat traseele pietonale aflate într-o suprafaţă în formă de pătrat cu latura de 550 m. 

”Donează 10.000 de paşi pentru oraşul tău”, considerat acum cel mai amplu proiect de identificare a condiţiilor de deplasare pietonală, ar trebui să ducă la final la întocmirea a 3 hărţi, care vor ilustra situaţia trotuarelor din Bucureşti, raportată la condiţiile minime de calitate prevăzute de lege.

Chiar dacă proiectul se adresează tuturor celor care aleg să meargă (și) pe jos, pentru persoanele în scaun rulant şi cele cu deficienţe de vedere acest proiect este foarte important. Imposibilitatea deplasării pe trotuare le face persoane captive în propria locuinţă, fără a avea posibilitatea de a desfăşura activităţi fireşti, cum ar fi să ajungă la unităţile de învăţământ, la un loc de muncă, la spital, la piaţă sau la prieteni.

Fiecare voluntar implicat în proiect va avea de cercetat traseele pietonale aflate într-o suprafaţă în formă de pătrat cu latura de aproximativ 550 m.  Ei vor folosi o aplicaţie pentru a identifica diverse tipuri de obstacole care limitează sau blochează accesul pietonilor pe trotuare sau pe aleile pietonale. În ziua alocată cercetării, un voluntar  va avea de parcurs aproximativ 10.000 de paşi, aproximativ 7 km. Acesta este numărul de paşi pe care medicii ne recomandă să îi facem zilnic, pentru o viaţă activă.

Traseele pietonale de calitate aduc beneficii tuturor locuitorilor, dar există trei categorii de beneficiari cărora proiectul ”Donează 10 000 de paşi pentru oraşul tău” le poate schimba sau chiar salva viaţa. În primul rând, persoanele în scaun rulant şi cele cu deficienţe de vedere s-ar putea deplasa independent prin oraş. Apoi, părinţii şi bunicii şi-ar putea plimba copiii şi nepoţii în cărucioare, în siguranţă, pe trotuare. Și, în fine, copiii ar putea merge pe jos, în siguranţă, spre şcoală ajutând astfel la descongestionarea traficului rutier.

Irina Zamfirescu este reprezentanta OPTAR - Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România.

 

Toate edițiile emisiunii Actualitatea de prânzhttps://www.rfi.ro/tag/actualitatea-de-pranz

Ascultă interviul acordat RFI de Irina Zamfirescu
769

Facebook comments