Cresc vânzările de bunuri electrocasnice

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut în primul semestru cu mai mult de 4%, la 699 de milioane de euro. Sectorul cu cea mai mare valoare şi evoluţie a fost cel al telecomunicaţiilor.

Sectorul telecom a însemnat 99 de milioane de euro în trimestrul al doilea, în creştere cu 17% faţă de acelaşi interval al anului trecut. Principalul motor de creştere în acest domeniu a fost segmentul telefoanelor inteligente, arată datele unui studiu realizat de GfK.

Piaţa electrocasnicelor mici a a ajuns la 24 de milioane de euro în al doilea trimestru, cu 8,7% mai mult decât în perioada corespunzătoare din 2012, evoluţia pozitivă reflectându-se şi în vânzările din prima jumătate de an. Rate de creştere mai mari au avut aspiratoarele, aparatele de epilat, blenderele şi roboţii de bucătărie, filtrele de cafea şi expresoarele.

Totodată, electrocasnicele mari au consemnat un avans de aproape 5%, la 73 de milioane de euro, fiind prima perioadă de creştere din 2011. În perioada ianuarie-iunie creşterea a fost de 1,7%.

Principalii factori de creştere de pe această piaţă rămân electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele şi plitele, dar şi maşinile de spălat vase, hotele şi congelatoarele. Aceste segmente au înregistrat rate de creşteri de două cifre în acest trimestru faţă de cel corespunzător anului precedent. Valoarea de pe piaţă totală a fost ridicată şi de evoluţiile pozitive în ceea ce priveşte valoarea vânzărilor de frigidere şi maşini de spălat rufe, chiar dacă acestea au scăzut din punct de vedere al volumului.

Piaţa electronicelor, evoluţii amestecate

Piaţa IT a înregistrat o uşoară creştere în al doilea trimestru, de 2,7%, însumând 88 de milioane de euro. Vânzările de tablete s-au dublat în valoare şi s-au triplat ca volum. Calculatoarele portabile au consemnat o uşoară scădere, iar calculatoarele desk, monitoarele şi camerele web au înregistrat scăderi de două cifre.

Piaţa de electronice a a avut un declin valoric de peste 5% în perioada aprilie-iunie, ajungând la 52 de milioane de euro. Astfel trimestrul doi din 2013 a fost primul trimestru din ultimii doi ani care a adus o scădere de 3% în valoare pentru piaţa de televizoare cu ecran plat. În timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a rămas stabil în valoare şi a scăzut în volum, segmentul de televizoare cu plasmă a scăzut mult, atât în unităţi cât şi în valoare, contribuind la declinul general al pieţei de televizoare.

Piaţa foto a înregistrat o descreştere de 25,5%, iar cea de imprimante şi multifuncţionale a consemnat o scădfere de aproape 9 procente.