Avtovaz, Rusia: Muncitorii sunt încurajați să demisioneze

avtovaz.jpg

Linie de asamblare de la uzina Avtovaz din Izhevsk, Rusia, februarie 2022
Sursa imaginii: 
REUTERS/Gleb Stolyarov/File Photo

Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, care a suspendat deja o mare parte din producţie din cauza sancţiunilor şi a lipsei de componente, oferă muncitorilor de la fabrica din Izevsk o plată unică de circa 3.000 de dolari pentru plecări voluntare din companiei, transmite agenția Reuters citată de news.ro.

Compania a reluat producţia unora dintre modelele populare Lada la fabrica sa principală din Togliatti în iunie, după ce a oprit parţial producţia în primăvară din cauza penuriei de piese electronice cauzată de sancţiuni.

Compania, al cărei acţionar de lungă durată, producătorul francez de automobile Renault, şi-a vândut pachetul de acţiuni unui investitor rus în luna mai, nu a reuşit să relanseze producţia modelului Lada Vesta şi a trimis 3.200 de angajaţi de la fabrica sa din Izevsk din centrul Rusiei în concediu plătit, în martie.

Miercuri, compania a cerut personalului de la şantierul din Izevsk, un oraş cu aproximativ 645.000 de locuitori, situat la aproximativ 1.200 de kilometri est de Moscova, fie să îşi găsească un nou loc de muncă în cadrul companiei, fie să demisioneze prin acord comun.

Celor care demisionează li se va oferi o plată unică în valoare de aproximativ cinci până la şapte ori salariul mediu lunar, adică echivalentul a cca 3000 de dolari.

”Avtovaz subliniază că nu intenţionează să efectueze disponibilizări în masă, iar măsurile de sprijin propuse pentru echipă sunt pur voluntare pentru fiecare angajat”, se arată într-un comunicat al companiei.

Industria auto din Rusia, dependentă în mare măsură de componente şi echipamente din străinătate, a fost lovită de un deficit global de semiconductori şi, cel mai recent, de exodul producătorilor internaţionali din cauza conflictului din Ucraina.

Întrucât multe fabrici de asamblare de maşini sunt situate în afara Moscovei, în oraşe mai mici, producătorii de maşini ruşi au preferat să nu reducă locurile de muncă, ci mai degrabă să menţină personalul în concediu plătit sau cu ore reduse şi ca rezultat salarii mai mici.