Bode anunță investiții masive în infrastructura rutieră și feroviară din Transilvania

bode_vest.jpg

Ministrul Lucian Bode la întâlnirea cu primarii din Alianta Vestului
Image source: 
ClujToday.ro

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunță investiții masive în infrastructura rutieră și feroviară din Transilvania. El a declarat că aceste investiții sunt cerute de mari exportatori, care se confruntă cu un trafic imposibil, care riscă să devină o frână în calea creșterii economice. Lucian Bode a anunțat că vor fi investiți 7,3 miliarde de lei în modernizarea și electrificarea căii ferate Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. De asemenea, el a anunțat că vor urma licitații pentru tronsoanele Autostrăzii Transilvania care vor lega această regiune de sistemul de autostrăzi europene. Licitațiile vor viza inclusiv proiectul celui mai lung tunel rutier care va fi construit în România, cel pe sub Meseș, în apropiere de Zalău.

Infrastructura feroviară are nevoie rapidă de investiții, pentru a fi modernizată, spune ministrul Transporturilor, Lucian Bode. El a anunțat că vor fi investiți 7,3 miliarde de lei pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. Cei mai mulți bani vor proveni din fondurile europene. Pentru această perioadă de programare, Guvernul are la dispoziție 500 de milioane de euro pentru a finanța acest proiect. Restul banilor va proveni din fondurile europene alocate României în viitorul buget al Uniunii Europene. Banii vor fi folosiți pentru a moderniza 166 de kilometri de cale ferate. Din aceștia, 160 de kilometri vor fi electrificați. Calea ferată va fi dublată pe o lungime de 80 de kilometri. Vor fi săpate patru tuneluri. Modernizarea acestei căi ferate va asigura o a doua poartă feroviară românească modernă spre Occident. Deocamdată, la granița de Vest, funcționează o singură conexiune feroviară modernă, cea de la Curtici, care este supraaglomerată, spune ministrul Lucian Bode.

”Stau zeci de ore și așteaptă să treacă granița în Ungaria, din motive care țin de noi, din motive care țin de Poliția de frontieră, din motive care țin de operatorul din Ungaria, din multe motive. Dar, odată ce vom reuși să conectăm Coșlariu de Cluj și pe Cluj-Episcopia Bihorului vom avea cea de-a doua poartă de ieșire spre vest și, practic, vom rezolva indirect problema de la Curtici prin implementarea acestui obiectiv”, a spus ministrul Bode la Cluj.

În paralel cu proiectul de modernizare a căii ferate, ministrul Transporturilor dorește să grăbească licitațiile pentru tronsoanele Autostrăzii Transilvania. Din aceasta, au fost date în folosință până acum doar tronsoanele dintre Nădășel și Câmpia Turzii, în județul Cluj, și Ungheni - Iernut, în județul Mureș. Urmează să fie finalizat în acest an și primul tronson de autostradă din județul Bihor, spune Lucian Bode. 

”De la Borș-Biharia, 2,5 kilometri vom finaliza, pentru prima dată, cred, în istorie, înaintea celor din Ungaria, vom finaliza un capăt de autostradă. În luna iunie estimăm că acest obiectiv va fi dat în trafic. Dacă mergem mai departe de la Biharia la Chiribiș, sperăm ca instanța să se pronunțe cât mai repede cu putință pentru a reuși să semnăm contractul de proiectare și execuție. Sperăm ca și această secțiune de la Bihaia la Chiribiș să fie semnat contractul în luna mai”, a declarat Lucian Bode.

În această primăvară urmează să fie scoase la licitație lucrările de proiectare și execuție a tronsoanelor de autostradă Chiribiș - Suplacu de Barcău, Suplacu de Barcău - Nușfalău, precum și cele dintre Nușfalău și Nădășelu. Cea mai grea lucrare va fi construirea tunelului pe sub Meseș, lung de aproape 2.900 de metri. De asemenea, în acest an, ar urma să fie finalizat tronsonul dintre Iernut și Chețani, iar anul viitor ar putea fi finalizat și tronsonul Chețani - Câmpia Turzii. Și tot în acest an ar urma să fie date în circulație ultimele două tronsoane din autostrada Turda - Sebeș, mai spune ministrul Lucian Bode.

Ascultă corespondența de la Cluj-Napoca