Primele două magazine Kaufland, la Chișinău.”E frumos și bine. Prețuri pentru toate buzunarele” Reportaj

kaufland_umbrele-1.jpg

Mii de oameni au venit la deschiderea magazinelor Kaufland
Image source: 
RFI/Valeria Vițu

Kaufland, cel mai mare retailer german, a deschis primele două magazine la Chișinău. Mii de oameni au venit, chiar din prima zi, pentru a-și face cumpărăturile în noile magazine. Nici ploaia nu i-a oprit. Au stat cuminți la coadă și și-au așteptat rândul, iar organizatorii au avut grijă și le-au oferit pelerine.

Cele două magazine, inaugurate în sectoarele Ciocana și Botanica, au fost luate cu asalt de chișinăueni și oaspeții capitalei. Maria Toader este pensioanără, în vârstă de 70 de ani. O zăresc în apropiere de brutărie. ”Este frumos. Ne place. Abia am intrat, ajungem și la carne, pește și peste tot. Dar, dacă ai nevoie de vreun cadou, poți să iai o cutie de biscuți buni și să pleci”.

Și Ludmila, vorbitoare de limbă rusă, a ajuns la magazinul deschis la Ciocana. ”Nu e rău deloc. Văd aici o mare varietate de produse. Nu știu cum va fi mai departe, dar îmi place. Unele produse sunt mai scumpe, altele mai ieftine. Prețuri pentru toate buzunarele. Dar avem de unde alege, îndesosebi în raionul fructelor și legumelor. Chiar am rămas plăcut suprinsă. Dar, în schimb, nu am văzut foarte multe tipuri de ceai. Dar mai mergem să căutăm, să comparăm”.

 

Doamna Zinaida a venit împreună cu fiica ei, Diana. Aveau căruciorul de cumpărături plin cu de toate. Au prins și oferte bune, spune femeia, care tocmai gusta niște prosciutto. ”Este bine aici, o să mai vin. Iată am găsit și cuptoraș. Am luat și condimente, legume, fructe, detergenți. Prețurile nu sunt foarte mari”.

Pentru pensionari, totuși, prețurile sunt cam mari, afirmă doamna Elizaveta. ”Cu o pensie de o mie de lei, nu prea ai ce face aici. E scump pentru noi.

Magazinele sunt construite în linie cu cele mai moderne standarde de design și beneficiază de o amenajare aparte. Printre raioanele disponibile se numără cele de legume-fructe, vitrină cu servire asistată, brutărie, alimente de bază, dulciuri, băuturi, produse nealimentare și drogherie.

Vorbim despre o investiție estimată la 85 mil. euro.

femeie_plapume.jpg

Image source: 
RFI/Valeria Vițu

Prin deschiderea acestor două magazine și a sediului central, au fost create peste 750 locuri noi de muncă în R.Moldova. Pe rafturile magazinelor, sunt prezente peste 3200 de articole autohtone. Există și o gamă largă de produse românești, nemțești, etc. Magazinele sunt prevăzute cu galerii comerciale unde clienții pot găsi farmacie, un tabac shop, schimb valutar, produse de patiserie și cofetărie.

Când vorbim de vinuri, un avantaj indiscutabil pe care-l prezintă în acest moment Kaufland, este asortimentul mare de vinuri străine, remarcă wine bloggerul, Andrei Cibotaru. Găsim vinuri din Franța, Italia, Noua Zeelandă. Cea mai mare cotă printre vinurile străine o au pe raft, în acest moment, cele din România. În fond, de la producători mari ca Recaș, Cotnari, Vincon.

”Micii producători de vin mai degrabă lipsesc decât sunt prezenți. Nu că ar fi obligați să fie aici, dar spre exemplu, la Metro, Fourchette sau Nr1, iarăși, ele pot fi găsite”, susține Andrei Cibotaru.

În premieră pentru Republica Moldova, magazinele vor fi dotate cu aparate de reciclare pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru). Aparatele sunt tip self-service și recompensează clienții care reciclează ambalajele cu un voucher de reducere ce poate fi folosit pentru anumite produse din cadrul promoțiilor din ambele magazine.

De asemenea, fiecare magazin are în dotare stații de încărcare pentru automobilele electrice și rastele pentru biciclete.Magazinele vor fi încălzite printr-un sistem inteligent eco, de recuperare a căldurii de la vitrinele și camerele de frig ale magazinului, economisind astfel resursele naturale și protejând mediul.

”Deschiderea magazinelor Kaufland la Chișinău, înseamnă pentru piața locală calitate, diversitate de produse, noi standarde de lucru, salarii mai bune și beneficii pentru angajați, grijă pentru mediu și responsabilitate socială față de comunitatea în care lucrăm. Aceste două magazine sunt doar un început pentru planurile mari de dezvoltare a companiei în Republica Moldova”, menționează Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 magazine în 7 țări. În planurile de extindere, este prevăzută deschiderea a 20 de magazine în întreaga țară, dar și construcția unui centru logistic propriu, în următorii 10 ani.