François Coste, CCIFER: Prezența economică a Franței în România poate fi constatată zilnic

Forumul economic Franța-România se deschide joi la Paris, cu participarea unor înalți oficiali, președinți de companii și antreprenori din ambele țări. Întâlnirea, parte a Sezonului Cultural România-Franța, va fi deschisă de Bruno Le Maire , ministrul francez al Economiei și finanțelor și de ministrul de finanțe din România, Eugen Teodorovici.

Investițiile franceze constituie un element cheie al parteneriatului strategic româno-francez stabilit in 2007, o spune la RFI președintele Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România, François Coste.

Sezonul Franţa România, care tocmai a fost lansat, reprezintă o oportunitate excelentă pentru a face bilanţul investiţiilor franceze în România ;  în plus aceste investiţii constituie un element cheie al parteneriatului strategic între cele două ţări stabilit în 2007.

Prezenţa economică franceză puternică, o constataţi zilnic în România !

·       Cu 2300 de societăţi cu capital majoritar francez, Franţa reprezintă a 3 – a sursă de investiţii străine directe şi indirecte în România ;
·       37 din cele 40 companii emblematice cotate la Bursa de la Paris sunt prezente, adeseori într-o poziţie de lideri pe piaţa românească ;

·      Principalele sectoare ale prezenţei franceze în România, sunt :

  • Industria automobilă, cu partea de inginerie şi fabricarea automobilelor şi a componentelor

  • Aeronautică

  •  Sănătatea

  • Telecom şi Infrastructură

  • Marea distribuţie

  • Serviciile financiare, bănci, leasing şi asigurări

  • Energie şi mediu

  • Agricultură

 
 
·       Prezenţa economică franceză în România este compusă de asemenea şi din multe IMM-uri şi profesionişti dinamici
·       Investiţiile franceze în România sunt caracterizate de anterioritate, cu o prezenţă din anii ’90 şi deceniul următor, dar şi prin rezilienţă, prin faptul că au rămas pe timpul crizei de la sfârşitul anilor 2000
·       Investitorii care au rămas continuă astăzi să investească şi să-şi crească capacitatea de a inova ;
 
Succesul acestor investitori istorici îi motivează pe candidaţii noi ; în fiecare an CCIFER însoţeşte în jur de 50 de IMM-uri care explorează posibilităţile de investiţii sau de parteneriate în România, mai ales în sectoarele de Automobile şi Informatică.
 
Parteneriatul economic între Franţa şi România este puternic şi durabil pentru că fiecare dintre cele două ţări regăseşte în el un interes strategic puternic.

Companiile franceze valorizează piaţa locală românească care are aproape 20 de milioane de locuitori, o piaţă de proximitate în centrul Uniunii Europene, nesaturată, care reprezintă o sursă de creştere ; sunt numeroase companiile noastre care au realizat în ultimii trei ani o creştere de două cifre susţinută de o recuperare rapidă a puterii de cumpărare şi a consumului în România.

Alţi investitori francezi au ales de multă vreme România pentru a produce aici o parte din valoarea lor adăugată, în activităţi manufacturiere sau de servicii, pentru a-şi creşte competitivitatea globală, sprijinindu-se pe factori de producţie atrăgători în România. începând cu talentele locale.
 
Pentru România, beneficiile parteneriatului economic cu Franţa sunt clare :

·       În primul rând, aportul de capital (peste 10  miliarde de EURO) şi de savoir-faire,
·       Peste 125.000 de locuri de muncă directe în România
·       Utilizarea numeroaselor companii locale în filierele de aprovizionare a marilor companii cu capital francez ; o mare companie în România caută să se sprijine pe furnizori locali, aceasta fiind o oportunitate formidabilă pentru IMM-urile româneşti

·       Parteneriatul ajută în mare parte la internaţionalizarea economiei române, mai ales exporturile în sectorul de automobile şi serviciile informatice
 
Această dinamică a investiţiilor străine, printre care cele franceze, ar trebui să continue în România dacă competitivitatea mediului economic este de durată; România prezintă numeroase atuuri de competitivitate, dar şi obstacole care trebuie înlăturate :

·       În principal, costurile cu forţa de muncă : Companiile franceze în România înţeleg şi susţin ambiţia unei coeziuni sociale mai mari şi a unei convergenţe a României în rândul Uniunii Europene, dar recuperarea pe care o are de făcut trebuie să fie predictibilă şi costurile suplimentare create compensate în parte de creşteri ale productivităţii în rândul companiilor noastre.
 
·       Dialogul social trebuie să aibă loc în concordanţă cu specificităţile fiecărei companii
·       Infrastructura (de transport, sănătate şi educaţie) trebuie să fie modernizată, mobilizând mai bine potenţialul semnificativ al fondurilor europene disponibile
·       Deficitul de resurse umane (15% posturi vacante) trebuie să fie  soluţionat printr-o scădere a emigrării, întoarceri în ţară din diaspora, o mai bună compensare între regiuni şi alte măsuri concrete pe termen scurt şi mediu ;
 
Parteneriatul economic între Franţa şi România se înscrie în cadrul mai larg al Uniunii Europene, şi aş dori să închei prin două puncte legate de Europa :

·       În primul rând să ne amintim că UE este pentru România, ca şi pentru alte ţări membre, o sursă de finanţare şi de stabilitate (de unde şi încrederea investitorilor) ; prin urmare ar trebui îmbunătăţită ancorarea României în UE
Vor fi decizii europene grele pe parcursul următoarelor 6 luni, precum Brexit şi compromisurile pe alocările de fonduri europene pe perioada 2021-2027 ; într-un moment în care România se pregăteşte de prima sa preşedinţie la Consiliul Uniunii Europene, le doresc autorităţilor române un succes cât mai mare !

105

Facebook comments