Naționalizarea Șantierului Naval Mangalia: “Statul se pune într-o postură ridicolă”

Statul român se arată interesat să naționalizeze Șantierul Naval Daewoo Mangalia, prin exercitarea dreputului de preempțiune asupra pachetului majoritar de acțiuni. Premierul Tudose a anunțat recent că la Mangalia s-ar putea construi fregate, cu toate că partea coreeană era foarte aproape de o înțelegere cu o companie olandeză, agreată și de Consiliul Concurenței. 

România se pune într-o postură ridicolă, e de părere Valentin Ionescu, fost ministru al Privatizărilor. O eventuală naționalizare nu se justifică din niciun punct de vedere, în condițiile în care statul nu are nici resursele și nici expertiza să redreseze o companie ce activează într-un mediu atât de concurențial. S-ar putea ajunge astfel la un scenariu în care Șantierul Naval de la Mangalia să fie cumpărat de stat, pentru ca apoi, la scurt timp, să fie declarat în insolvență, explică, la RFI, Valentin Ionescu: 

Pentru mine este stupefiant ca statul să naționalizeze o companie fără să stabilească niște obiective prealabile legate eventual de un ajutor de stat care să redreseze compania respectivă și în condițiile în care există un ofertant, un operator privat care și-a declarat voința de a achiziționa compania respectivă. (...) Șantierul naval operează într-un mediu concurențial. Statul nu are niciun fundament economic să-l preia, în condițiile în care nu are nici capacitatea financiară și expertiza necesară să redreseze acest șantier. (...) Dacă statul va face această greșeală, va duce spre moarte sigură acest șantier naval. 

Asculta interviul integral AICI: 

Potrivit datelor oficiale,  Daewoo Mangalia înregistrează datorii uriașe, de peste un milliard de dolari, inclusiv către bugetul de stat. 

583

Facebook comments