(VIDEO) Astronomii au descoperit ceea ce nu credeau că e posibil

video_astronomii_au_descoperit_ceea_ce_nu_credeau_ca_e_posibil.jpg

Foto: Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics/David Aguilar

Astronomii au descoperit o planetă telurică uriaşă, de 17 ori mai mare decât Terra. Cercetătorii au botezat-o oficial Kepler-10c. Neoficial: "Godzilla". Descoperirea ar putea schimba percepţia oamenilor de ştiinţă despre originile Universului, potrivit AFP.

Mega-planeta se află la o distanţă de 560 de ani-lumină de Terra. Ea are un diametru de 29 de mii de kilometri, adică de aproximativ două ori şi jumătate mai mare decât cel al Terrei.

"Este Godzilla planetelor de tipul Terrei!", a declarat Dimitar Sasselov, directorul proiectului despre originile vieţii, lansat de Universitatea Harvard.

Kepler-10c orbitează în jurul unei stele ce seamănă foarte mult cu Soarele, într-un interval de 45 de zile, dar pare să fie prea fierbinte pentru a întreţine viaţa.

Planeta a fost descoperită de misiunea Kepler, lansată de NASA, au anunţat luni oamenii de ştiinţă prezenţi la o conferinţă organizată în oraşul Boston, de American Astronomical Society.

"Surpriza a fost totală atunci când am înţeles ceea ce găsisem", a declarat astronomul Xavier Dumusque, de la Centrul de astrofizică Harvard-Smithsonian.

Astronomii nu credeau până în prezent în existenţa unui astfel de "monstru teluric". Iată şi explicaţia: cu cât planeta este mai mare, cu atât forţa sa de atracţie gravitaţională o face să adune în jurul ei nu doar materiale solide, ci mai ales cantităţi mari de hidrogen, transformând-o astfel într-o planetă uriaşă gazoasă, precum Jupiter.

Dimensiunea uriaşei planete sugerează mai degrabă o planetă de tip "mini-Neptun", mai mare decât Terra, înconjurată de un strat gros de hidrogen şi heliu.

Un telescop amplasat pe Insulele Canare a stabilit că această mega-planetă are o masă de 17 ori mai mare decât cea a Terrei, depăşind aşteptările astrofizicienilor.

Mega-planeta demonstrează că Universul a fost capabil să creeze planete telurice uriaşe, chiar într-o perioadă în care elementele grele necesare, precum siliciul şi fierul, erau rare. Universul primitiv conţinea doar hidrogen şi heliu.

920