Salonul auto de la Geneva deschis marelui public

salon-car432.jpg

Salonul auto de la Geneva.( Photo : Reuters )

Joi s-a inaugurat pentru marele public la Geneva al 81-lea salon auto. Timp de zece zile, peste 700 de firme venite din 31 de ţări îşi prezintă ultimele noutăţi din domeniu. Nu lipseşte nici standul Dacia unde pot fi văzute cele mai recente produse ale firmei din Mioveni. Geneva, unul dintre cele mai importante trei saloane mondiale ale automobilului alături de Detroit şi Paris, dă lovitura la această ediţie propunând nu mai puţin de 170 de premiere mondiale şi europene.

Joi s-a inaugurat pentru marele public la Geneva al 81-lea salon auto. Timp de zece zile, peste 700 de firme venite din 31 de ţări îşi prezintă ultimele noutăţi din domeniu. Nu lipseşte nici standul Dacia unde pot fi văzute cele mai recente produse ale firmei din Mioveni.

Geneva, unul dintre cele mai importante trei saloane mondiale ale automobilului alături de Detroit şi Paris, dă lovitura la această ediţie propunând nu mai puţin de 170 de premiere mondiale şi europene. Tendinţa spre fabricarea unor vehicule tot mai ecologice este puternică şi anul aceasta, peste 40 de modele noi prezentate la salonul elveţian făcând apel la tehnologii alternative şi ecologice.

O veste nu tocmai rea, atât pentru natură cât şi pentru buzunarul clienţilor dacă nu uităm că preţurile la benzină au atins noi culmi astronomice. Contextul economic este anul acesta în general mai favorabil, mulţi constructori îşi spun déja că marea criza e de domeniul trecutului, mai toate firmele constructoare au înregistrat creşteri ale vânzărilor lor.

Pentru a-i seduce şi pe cei mai sceptici dintre clienţi, constructorii au ales să-şi prezinte la Geneva maşinile cele mai frumoase, cele cu designul cel mai ieşit din comun, multe dintre aceste automobile fiind încă la stadiul de concept-car, de prototip. Dacă Dacia nu vine cu nimic nou - doar 4 maşini Logan, Sandero şi Duster sunt vizibile la Geneva - firma mamă, Renault, îşi prezintă modelele R-Space şi Captur.

Concurentul său francez, Citroen, a venit la Geneva cu un model déja prezentat la expoziţia universală de la Shanghai şi anume un proptotip de limuzină uriaşă, Metropolis, maşina de vis a chinezilor, lungă de 5 metri 30 şi desenată chiar de biroul de design Citroen de la Shanghai. Constructorul Ferrari a venit în Elveţia cu primul său model FF, o maşină ce dispune cu adevărat de 4 locuri şi 4 roţi motrice.

Ca la fiecare salon auto, modelele expuse sunt prezentate în compania unor tinere femei de cele mai multe ori foarte frumoase. Pentru aceste manechine, care treptat au luat loc vânzătorilor tradiţionali, nu este însă suficient să fie doar agreabile la vedere. Ele trebuie să aibă şi cunoştinţe tehnice, să ştie despre ce vorbesc clientului care cere amănunte despre maşină.

Există firme spre exemplu precum Jeep sau Ford care-şi formează aceste tinere prezentatoare timp de două-trei zile într-un service. Fiecare prezentatoare trebuie să înveţe un maximum de lucruri despre un model anume pe care-l va descrie apoi pe standul de la salon. A vorbi mai multe limbi este fireşte o obligaţie pentru aceste tinere care sunt preselecţionate de diverse agenţii.

Ca la fiecare ediţie salonul de la Geneva îşi va alege şi anul acesta o Miss. Pentru amatori - de femei sau de maşini frumoase - aveţi timp până pe 13 martie să vizitaţi salonul din ţara cantoanelor alături de alţi circa 700 de mii de vizitatori aşteptaţi la această ediţie.