Tutilescu la RFI : Test poligraf pentru examinatorii auto

Examinatorii auto vor fi testaţi cu detectorul de minciuni. A spus-o la RFI şeful Direcţiei de Permise Auto, Marian Tutilescu, vineri, 7 august. Testul poligraf va fi introdus ca metodă de evaluare a examinatorilor, înainte să fie atestaţi, precizează el.

Examinatorii auto vor fi testaţi cu detectorul de minciuni. A spus-o la RFI şeful Direcţiei de Permise Auto, Marian Tutilescu, vineri, 7 august.

Testul poligraf va fi introdus ca metodă de evaluare a examinatorilor, înainte să fie atestaţi, precizează el.

"Intenţionăm ca în procesul de evaluare a examinatorilor să folosim inclusiv testarea poligraf, testare care se va face în procesul de atestare a examinatorilor. Toţi examinatorii, după ce urmează un curs de specialitate la Ministerul Transporturilor sunt apoi evaluaţi de către Direcţia noastră în vederea atestării. Ei bine, în procesul de atestare, intenţionăm să modificăm toate reglementările, în aşa fel încât această evaluare să fie una foarte strictă, inclusiv cu această probă a testării poligraf, pentru a evalua nivelul de sinceritate şi de corectitudine al examinatorului", explică Marian Tutilescu (audio).

O altă măsură este supravegherea examenului auto printr-o cameră de filmat şi un sistem GPS. "O a doua măsură este aceasta de memorare a traseului parcurs, printr-un dispozitiv GPS şi în acelaşi timp de filmare a traseului, pentru a vedea dacă şi ce erori a făcut candidatul, dacă a fost corect punctat, fiecare examinator are o grilă de punctare şi deseori există contestaţii privind modul în care s-a făcut această punctare. Ei bine, în momentul de faţă nu avem alte posibilităţi de a verifica corectitudinea examinării şi pentru moment aceasta este singura posibilitate", declară şeful Direcţiei de Permise Auto.

Circa trei mii de oameni mor anual în accidente rutiere în România. Întrebat de RFI dacă acest lucru se întâmplă şi pentru că aproape oricine poate obţine un permis auto, contra unei "mici atenţii", Marian Tutilescu a răspuns : "Sunt mai multe cauze. Una poate fi slaba pregătire a conducătorilor auto. A fost un exod de candidaţi la şcolile de şoferi, pe fondul creşterii explozive a parcului auto. Fiecare proprietar al unui autoturism şi-a dorit să fie şi conducător auto, pe lângă el şi membrii de familie. Procesul de pregătire a fost deseori destul de succint, destul de superficial".

Marian Tutilescu e de părere că infrastructura rutieră deficitară contribuie şi ea la numărul mare de accidente.

"Infrastructura rutieră conduce şi ea la acest număr impresionant de accidente rutiere din România. Toate aceste cauze trebuiesc tratate punctual şi, în opinia mea, eliminate atât cât se poate", conchide şeful Direcţiei de Permise Auto.

Marian Tutilescu, despre examenul auto