Critici la adresa educatiei romanesti

200802-2683.jpg

Critici la adresa educatiei romanesti

Un sondaj realizat de Metro Media Transilvania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale arata ca programa scolara este incarcata, prost structurata si nefolositoare, in opinia elevilor si a profesorilor.

Elevii romani invata prea mult si de cele mai multe ori fara ca materia respectiva sa-i ajute la ceva. Aceasta ar fi pe scurt concluzia unui sondaj realizat de Metro Media Transilvania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale.

Studiul a fost facut in randul elevilor din clasele a VII-a pana intr-a XII-a.

Concluziile sunt cum nu se poate mai sumbre. Programa scolara este incarcata, prost structurata si nefolositoare, spun elevii si profesorii.

In plus, notele obtinute in scoala nu conteaza pentru a avea succes in viata, iar o treime dintre scolari fac meditatii particulare pentru a intelege mai bine materia predata in clase.

Aproape jumatate dintre elevi se plang ca primesc prea multe cunostinte la scoala. Un sfert dintre ei le considera "inutile, nefolositoare si greu de inteles".

Copiii se mai plang ca stau prea mult timp la scoala. Numarul saptamanal de ore este prea mare, spun 64% dintre elevi.

O treime primeste meditatii private, mai ales la romana si matematica. Suma medie platita pentru o sedinta este de 35 de lei.

Raportul mai atrage atentia asupra dotarii slabe si invechite, nivelul de siguranta din scoli si atitudinea necuviincioasa a elevilor fata de profesori.

Pe de alta parte, aproape jumatate dintre elevii intervievati recunosc ca au consumat bauturi alcoolice. Peste un sfert au pus o tigara in gura. (CR - 2/13/2008;14.40h)