CNDB prezintă spectacolele preview și NOWAYOUT

preview.jpg

preview

Centrul Național al Dansului București prezintă sîmbătă, 29 iunie și duminică, 30 iunie două spectacole care pun sub semnul întrebării sau sub semnul exclamării corpul.

29 iunie, ora 21.00, Sala Stere Popescu

preview

Concept, coregrafie și interpretare: Manuel Pelmuș
O producție: Bandlien/Pelmus
Co-producție: Centre National de la Danse (Paris), CDU - Center for Drama Art Zagreb, Centrul Național al Dansului București, Theorem
Cu spijinul: Kanuti Gildi Saal (Tallin)

*spectacol în limba engleză

Lui Manuel Pelmuș îi place să chestioneze, să provoace, să pună întrebări incomode. O face atât de bine încât a primit pentru asta și un important premiu acordat de Academia de Arte berlineză şi de către oraşul Berlin. În fapt „Berlin Art Prize” a fost astfel justificat „Proiectele în care este implicat Manuel Pelmuş sunt modalităţi surprinzătoare şi sofisticate de a se adresa publicului. Ele reprezintă reacţii rebele faţă de spectacolele călduţe şi lipsite de atitudine care servesc pieţei internaţionale de artă şi sunt manevre de subminare într-o cultură dominată de conservatorism. Sunt independente, incomode şi inteligente.
 
Întors pentru scurta vreme în țară (ultimele luni le-a petrecut la Veneția unde, împreună cu Alexandra Pirici, reprezintă - în cadrul Bienalei de Arta - România, cu lucrarea „O retrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneţia“.  “De la The Guardian până la New York Times sau Frieze, presa a inclus pavilionul României printre highlight-urile de anul acesta. Şi bine a făcut, pentru că „Retrospectiva imaterială“ este unul dintre cele mai entuziasmante proiecte artistice pe care le-am văzut în ultimii ani. Ludic, inteligent, provocator, radical, punând sub semnul întrebării muzeificarea artei, transformând inventarul obiectiv în privire subiectivă, aducându-ne aminte că arta nu stă închisă în obiectul artistic, ci trece în minţile şi corpurile noastre, lăsând urme, luând forma structurilor noastre mentale, afectându-le şi modificându-le substanţa.” Luiza Vasiliu, Dilema Veche
 
Manuel Pelmuș prezintă la CNDB piesa “preview” – “o piesă coregrafică jucată în mare parte în plin întuneric. (….) Pelmuș stinge lumina, iar urechea preia, ca instanță ierarhică subordonată, funcția ochiului. Se aude cum vocea unui tânăr descrie cu precizie cum se așează pe fotoliul de pe scenă, pe care spectatorii apucaseră să-l vadă când au intrat în sală. Ne vorbește despre "pierderea" corpului, despre definiții enciclopedice ale mișcării și despre cum este citit spectacolul lui în Est și Vest. Ne aflăm într-o cameră obscură a performance-ului, în care prezența este anunțată prin invizibilitate, în care dansul este transmis prin sunet.
 
"Concepte bucureștene" de Helmut Ploebst, articol apărut pe www.corpusweb.net
“preview” a fost prezentat în peste zece țări din Europa, America și Asia

Manuel Pelmuş este unul dintre cele mai reprezentative nume româneşti pe scena internaţională a dansului contemporan. Producţiile sale au fost prezentate în teatre şi festivaluri de renume precum Tanz Im August din Berlin, TanzQuartier din Viena, deSingel din Anvers şi Judson Church din New York. Spectacolul său „preview” a fost desemnat cea mai importantă producţie a stagiunii 2007-2008 de către criticul Helmut Ploebst, în revista de specialitate Ballettanz International. În anul 2000, Manuel Pelmuş a înfiinţat împreună cu Brynjar Bandlien compania Bandlien/Pelmuş, iar în 2011 a fondat la Bucureşti, împreună cu coregrafii Farid Fairuz şi Brynjar Bandlien, Căminul Cultural.

Preț bilet: 20 lei

Biletele se achiziționează cu o oră înainte de începerea spectacolului.

Sala Stere Popescu se află pe B-dul Mărășești 80 - 82.

Rezervări se pot face la adresa [email protected]

 

30 iunie, 20.00, Sala Stere Popescu

NOWAYOUT

Prima parte: IN SIDE

Partea a doua: KILLING TIME

Coregrafia: Massimo Gerardi

Dansează: Mircea Andrei Ghinea, Paulina Iacobello, Massimo Gerardi, Judith State

Muzica: Reuber, La Roux, Bee Gees, Gavin Bryars 

În NOWAYOUT se regăsesc două situații de captivitate diferite în care personajele, necunoscându-se între ele, sunt obligate să împartă un spațiu restrâns. Ele trebuie nu doar să facă fața unei situații negative, ci și să învețe să își accepte diferențele, atât personale cât și sociale. Vor reuși să-și păstreze sănătatea mentală și simțul realității sub control? Se vor alătura una alteia sau se vor respinge? Această împrejurare extremă în care se regăsesc poate declanșa între ele o legătură specială, chiar mai puternică decât o relație de prietenie. Sau.. rezultatul poate fi chiar la polul opus…

MASSIMO GERARDI - Coregraf, dansator, profesor.

Născut în Italia în 1966, a început să danseze mai întâi la Udine și mai târziu în Reggio Emilia. Și-a început cariera de dansator profesionist în 1986 în cadrul Balletto Comunale di Firenze, urmând să activeze la Aterballetto, Stadttheater Augsburg și Teatro la Fenice-Venezia. Din 1991 până în 1998 a fost solist al Ballett Nürnberg, unde și-a prezentat și primele lucrări coregrafice. Ulterior activează ca solist și în cadrul Ballett Dortmund, Ballett Linz si Staatstheater Oldenburg. A dansat în coregrafii semnate de William Forsythe – Rui Horta – Jacopo Godani - Amedeo Amodio – Giuseppe Carbone – David Sutherland – Gregor Zöllig – Antonio Gomes – Robert Poole - Jean Renshaw - Martin Stiefermann – Birgit Cullberg – Amanda Miller, printre cele mai importante. Câteva dintre primele sale coregrafii au fost premiate în cadrul Concursurilor Coregrafice din Florența, Treviso și Hanovra. În 1999 a fost ales de către Jorma Uotinen pentru “SiWiC” să participe în cadrul unui proiect de instruire coregrafică în Zürich. În 2000 a participat la un curs de dans pentru video condus de Thierry de Mey si Philippe Decouflé în urma căruia a primit o bursa de studii coregrafice în cadrul Icelandic Ballet, Nederlands Danstheater, Göteborg Balletten si Komische Oper Berlin. 

Ca și coregraf liber profesionist a creat diferite spectacole pentru Theater Kiel, Staatstheater Oldenburg, Teatrul Stralsund/Greifswald, Teatrul Aachen, Teatrul S. Quentin din Yvelines, Ballett Nürnberg, Ballett Linz, Teatrul Odeon/Bucuresti, Stadttheater Giessen si altele. Din 2001 până în 2006 a activat ca profesor de balet pentru compania de dans a Staatstheater Oldenburg și ulterior, a fost de mai multe ori invitat ca profesor de dans clasic și de dans conptemporan în cadrul mai multor teatre, companii de dans și academii.

Preț bilet: 20 lei

Biletele se achiziționează cu o oră înainte de începerea spectacolului. 

Sala Stere Popescu se află pe B-dul Mărășești 80 - 82.

Rezervări se pot face la adresa [email protected].