(FOTO) O nouă specie de dinozaur, descoperită în Canada. Fosilele sunt uimitor de bine conservate

o_noua_specie_dinozaur_canada_fosile_conservate.jpg

Dinozaurul Borealopelta markmitchelli, extrem de bine conservat (Foto: Royal Tyrrell Museum of Paleontology)

Oamenii de ştiinţă din Canada exultă, după descoperirea unor fosile de dinozaur extrem de bine conservate.

Dinozaurul a fost descoperit în 2011 într-o mină din Alberta (Canada), potrivit Science Alert, care citează scimex.org.

Cercetătorii de la Royal Tyrrell Museum of Palaeontology au studiat animalul în ultimii ani, petrecând mai bine de 7.000 de ore pentru a îndepărta straturile de pământ şi rocă depuse pe corpul fosilizat al dinozaurului.

E vorba de o specie erbivoră, care a trăit acum 110 milioane de ani. Dinozaurul avea o lungime de 5,5 metri şi o greutate de 1.300 de kilograme.

Borealopelta markmitchelli

Animalul avea corpul acoperit cu solzi, o armură cu ţepi, iar culoarea de pe spate era mai închisă decât cea de pe piept, trăsătură ce-l ajuta să se camufleze mai bine, ceea ce indică faptul că specia respectivă era vânată de alţi prădători.

Dinozaurul a fost botezat Borealopelta markmitchelli, potrivit studiului publicat în Current Biology.

732