Fanii francezi de Dacia, la picnic în grădinile unui castel renascentist (Reportaj AUDIO si FOTO)

20170625_142000.jpg

Peste 10.000 de fani de Dacia din Franta s-au reunit la Chateau de Courson pentru picnicul lor anual pe 25 iunie 2017
Peste 10.000 de fani de Dacia din Franta s-au reunit la Chateau de Courson pentru picnicul lor anual pe 25 iunie 2017
Image source: 
Vasile Damian

Duminică a avut loc tradiţionalul « Mare picnic Dacia » organizat anual de fanii francezi ai maşinii în colaborare cu grupul Renault. Ajunsă la a 9-a ediţie, întâlnirea a reunit între 10 şi 12 mii de persoane – toate posesoare a unei Dacii – în grădinile unui superb castel din sudul Parisului.

Chateau de Courson, locaţia rezervată de Dacia pentru acest al 9-lea picnic anual, este clasat monument istoric. Construit începând cu secolul 17, castelul din piatră şi cărămidă este de tip renascentist. Inconjurată de un parc romantic de 40 de hectare, proprietatea este sublimă, de vis pentru miile de fani Dacia veniţi din toată Franţa în acest loc aflat la circa 50 de km sud de Paris.

Picnicul durează vreme de o zi iar totul este organizat şi pus la dispoziţie de Renault. Cât costă o astfel de operaţiune, constructorul francez nu ne spune. Fără îndoială însă că preţul atinge cifre cu mai multe zerouri. Toţi cei prezenţi – peste 10.000 anul acesta - primesc cadou un sac cu obiecte promoţionale Dacia, la faţa locului sunt hrăniţi gratis, au cafele şi apă la dispoziţie şi mai ales zeci de standuri cu atracţii şi jocuri pentru cei mici şi mari.

Unii vin pentru prima dată şi nu o regretă deloc. Ba dimpotrivă, vor profita de ocazie ca să se uite după un alt model de Dacie – vreo 20 de maşini au fost aduse acolo de constructor la picnic dar nu se realizează nicio tranzacţie. Alţii sunt « abonaţi » de multă vreme, apreciază ambianţa de la picnic dar şi atuurile Daciilor. Cap de listă figurează consumul mic de carburant şi preţul ei.

Mă îndrept spre o mamă cu doi copii. Toată lumea dansa şi era fericită, profitând din plin de soare – dar nu prea tare – şi de muzică, pe scurt de ambianţa din jurul scenei de concerte. Ambianţă familială deci la uriaşul picnic Dacia de la care nu au lipsit nici angajaţii indieni de la Renault.

La coada formată la standul cu jocuri inspirtae de poveşti cu spioni, găsesc un tată şi mai încântat. Incântat nu doar de Dacia lui ci şi de grupul de amici pe care şi i-a făcut de zece ani, de când are o maşină fabricată la Mioveni. « Am întâlnit oameni formidabili graţiei unei maşini. Cumperi o maşină şi constaţi după aceea că ai mult mai multe decât o maşină : ai o ambianţă, un grup de prieteni. »

Pe lângă cele câteva maşini aduse spre expunere la picnicul Dacia de la Chateau de Courson, erau prezente şi câteva chioşcuri promoţionale. Unul de la care puteai cumpăra accesorii – frigidere de maşină, portbagaje de acoperiş, pufoaice şi cămăşi de firmă « Dacia » - un stand cu « naşi » Dacia – proprietari care-i convinseseră pe alţii să-şi ia o Dacie. Exista chiar şi un stand cu revista trimestrială Dacia attitude care vinde fiecare număr în circa 10.000 de exemplare. Publicaţia a fost lansată la sfârşitul lui 2013 de Olivier Duhautoy, fost jurnalist specializat în sectorul automobil. Dacia attitude este revista fanilor mărcii Dacia, e o publicaţie – unică în lume – care nu vorbeşte decât despre maşinile Dacia. « Ne interesează toate aspectele – evident, testele, gama de actualitate - dar mai ales comunitatea şi clienţii Dacia. De ce au ales Dacia, cum au ajuns la această maşină, şamd. » îmi spune Olivier.

Nu putea lipsi de la această întâlnire anuală a fanilor Dacia Yves Caracatzanis, PDGul firmei din România. Dealtfel, la începutul interviului a ţinut să ni se adreseze direct în română. « Dacia este o adevărată comunitate în Europa – are 3,5 milioane de fani Facebook. Clienţii noştri au fost primi care au organizat evenimente. In cele din urmă, marca şi-a zis şi ea « de ce să nu le dăm o mână de ajutor pentru această reuniune de familie? »

L-am întrebat pe responsabilul firmei din Mioveni de ce nu organizează şi în România un astfel de picnic uriaş. « O să fie anul acesta şi în România un picnic Dacia. In Franţa dar şi în multe alte ţări din Europa, clienţii noştri sunt mândri că rulează în Dacia. Românii sunt foarte mândri de succesul firmei Dacia dar nu toţi sunt încă la fel de mândri precum occidentalii când se urcă la volanul unei Dacii. E ceva ce ne-am propus să ameliorăm în România ».

Finalul zilei de ieri a fost unul pe placul multor fani Dacia, un concert oferit de Amir, tânăr cântăreţ franco-israelian, reprezentantul Franţei la Eurovision 2016.

Fanii francezi de Dacia, la picnic în grădinile unui castel renascentist
626

Facebook comments