“Nu veți putea diviza Spania!” (El Mundo)

vargas_llosa.jpg

Scriitorul Mario Vargas Llosa, laureat Nobel, acum în vârstă de 81 de ani, se adresează mulțimii la mitingul pentru unitatea Spaniei de la Barcelona, 8 octombrie 2017
Image source: 
captura RTVE

Peste un milion de oameni au luat parte duminică la marșul organizat la Barcelona împotriva secesiunii Cataloniei de Spania, au anunțat organizatorii manifestației, care anunțaseră inițial că la miting au participat 950.000 de persoane, relatează DPA. În schimb, poliția municipală a anunțat pe contul său de Twitter o participare de 350.000 de oameni, informează AFP.

Scriitorul Mario Vargas Llosa, laureat al premiului Nobel pentru literatură, a declarat duminică la Barcelona că nicio "conjurație separatistă" nu va distruge democrația Spaniei și i-a calificat drept "puciști" pe reprezentanții guvernului regional care doresc să proclame independența Cataloniei, informează EFE.

Presiune maximă asupra lui Carles Pudgemont pentru a evita declararea unilaterală a independenței, scrie El Pais.

Nu veți putea diviza Spania, scrie și El Mundo. Subiectul se regăsesește pe prima pagină și în Le Monde, care vorbește despre mulțimea imensă care a inundate străzile Barcelonei.

 

Cu amenințările sale împotriva anumitor țări, președintele american, Donald Trump, riscă să pună Statele Unite "pe drumul celui de-al treilea război mondial", spune influentul senator republican Bob Corker într-un interviu pentru  New York Times (NYT).

"Mă îngrijorează" și "ar trebui să îi îngrijoreze pe toți cei care iubesc țara noastră", a adăugat acest fost partizan al lui Donald Trump într-un interviu publicat duminică de NYT care nu precizează fraza exactă a senatorului.

Înainte de acest violent atac, foarte respectatul senator în vârstă de 65 de ani a comentat că "este o rușine că Casa Albă a devenit un centru de îngrijire pentru adulți", după ce dimineața fusese ținta unor mesaje depreciative pe Twitter ale președintelui american.

"Senatorul Bob Corker m-a 'implorat' să îl susțin pentru realegerea sa în Tennessee. Am spus 'NU' și a renunțat (spunând că nu poate câștiga fără... sprijinul meu)", a afirmat Donald Trump.

"În consecință, mă aștept ca Corker să fie o voce negativă și să se pună în calea agendei noastre. N-avea stofă să fie candidat", a încheiat Donald Trump, fără alte precizări.

Președintele american a făcut aluzie fără îndoială la declarațiile de miercuri ale senatorului care a afirmat că Statele Unite nu se prăbușesc în haos numai datorită secretarului de stat Rex Tillerson, ministrului apărării Jim Mattis și secretarului general al Casei Albe John Kelly.

Bob Corker este membru al Senatului Statelor Unite din ianuarie 2007. La 26 septembrie, a anunțat că nu va mai candida pentru al treilea mandat la legislativele din noiembrie 2018.

Din 2015, el este președintele Comisiei senatoriale pentru afaceri externe, ocupând astfel un loc cheie în mai multe dosare diplomatice aflate în plină actualitate, ca Rusia și Coreea de Nord.

În luna august, după violențele rasiste de la Charlottesville (Virginia), Bob Corker a declarat că Donald Trump "nu a reușit încă să demonstreze că are tăria și competențele necesare pentru a reuși" în calitate de președinte.

 

Donald Trump a câștigat alegerile datorită Facebook declara  fostul său director de campanie pentru tehnologii digitale intr-un interviu pentru CBS.

Rețeaua socială Facebook a determinat victoria actualului președinte al SUA, Donald Trump, la alegerile din 2016, în timp ce Twitter i-a servit pentru a vorbi cu oamenii, a apreciat duminică Brad Parscale, fostul director de campanie pentru tehnologii digitale al lui Trump într-un interviu pentru CBS.

 Faptul că rețelele sociale au jucat un rol esențial în succesul miliardarului în toamna anului trecut nu este o noutate, ca dovadă numeroase rapoarte privind abuzul de "știri false", dar este mai puțin obișnuit să auzi ca cel care a dirijat respectiva strategie să o descrie în detaliu, așa cum a făcut Brad Parscale la CBS, într-o emisiune difuzată duminică seara.

Parscale, specialist în strategii digitale care a lucrat pentru Trump și diversele sale afaceri începând cu 2011, susține că a cheltuit majoritatea bugetului destinat campaniei web pentru anunțurile de pe Facebook.

În medie, au fost postate zilnic între 50 și 60.000 de anunțuri diferite în rețeaua socială, până la 100.000 în perioadele de vârf, spune el, expunând în continuare metoda sa de a atrage atenția utilizatorilor de internet în zonele rurale, unde Donald Trump a făcut diferența asupra lui Hillary Clinton: "Am început să postez anunțuri publicitare arătând, de exemplu, că podul din oraș s-a prăbușit...Este o micro-direcționare ... Pot găsi 1.500 de persoane într-un oraș care își fac griji din cauza infrastructurii. Și ar putea fi chiar alegători care în mod normal votează pentru democrați".

Aceasta referitor la strategia propriu-zisă pe Facebook. Dar la fel de interesantă este și explicația sa cu privire la strategia fostei echipe a lui Trump față de dezvoltatorii Facebook. Brad Parscale a evocat că angajați ai rețelei sociale au petrecut mai multe zile săptămânal la biroul său pentru a-i arăta cum să optimizeze utilizarea site-ului.

Culmea ironiei, "aceste rețele sociale au fost inventate de către oameni foarte liberali (în sens american, progresist) pe coasta de vest și coasta de est. Și am descoperit cum să le folosim pentru a impune valori conservatoare. Nu cred că au crezut că așa ceva se poate întâmpla", a afirmat Brad Parscale la CBS.

Revista presei internaționale din 9 octombrie 2017
319

Facebook comments